طیب نیا در نشست مشترک با وزیراقتصاد قطر:

طرح های اقتصادی باید فراتر از گفتگو باشد/تشکیل کمیته مشترک سرمایه گذاری ایران و قطر

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست مشترک با وزیر تجارت و اقتصاد قطر گفت: باید طرح ها را از مرحله گفت و گو فراتر برده و زمینه لازم برای اقدامات اجرایی را فراهم کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)،علی طیب نیا در دیدار با وزیر تجارت و اقتصاد قطر ضمن تاکید بر افزایش سطح روابط اقتصادی بین دو کشور از اراده دو کشور برای تشکیل کمیته مشترک سرمایه گذاری خبر داد.

طیب نیا تصریح کرد: خوشبختانه روابط سیاسی ایران و قطر همواره مناسب بوده است، اما علیرغم وجود روابط مطلوب سیاسی حجم روابط اقتصادی و تجاری بسیار اندک است که به هیچ وجه شایسته دو کشور نیست.

وزیر اقتصاد کشورمان که در نشست مشترک با شیخ احمد بن جاسم بن محمد آل ثانی وزیر تجارت و اقتصاد قطر سخن می گفت، افزود: در حوزه مبادلات تجاری و روابط اقتصادی این قابلیت وجود دارد که حجم روابط را به چند ده برابر افزایش دهیم.

وی با اشاره به وجود امکانات و ظرفیت های عظیم سرمایه گذاری در ایران، پروژه ها و طرح های ایران را برای سرمایه گذاری کشور قطر مناسب ارزیابی کرد و افزود: شرکت های ایرانی در زمینه خدمات فنی و مهندسی از قابلیت های خوبی برخوردارند که متقابلا می توانند در اجرای پروژه ها و طرحهای عمرانی و توسعه ای قطر مشارکت کنند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 در قطر نیز گفت: شرکت ها و پیمانکاران بخش های خدمات فنی مهندسی می توانند در اجرای طرح های برگزاری این جام در کشور قطر همکاری کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در ادامه گفت: ماموریت بنده، شما و همه دولتمردان این است که این طرح ها را از مرحله گفت و گو فراتر برده و زمینه لازم برای اقدامات اجرایی را فراهم کنیم.

تکمیل بندر الرویس مبادلات تجاری ایران و قطر را افزایش می دهد

بر اساس این گزارش؛ شیخ احمد بن جاسم بن محمد آل ثانی، وزیر تجارت و اقتصاد قطر نیز در ابتدای سخنانش با اشاره به حضورش در شهر زیبای تهران، از پایین بودن سطح مبادلات تجاری بین دو کشور ابراز شگفتی کرده و خطاب به دکتر طیب نیا گفت: در دیدار قبلی خود با جنابعالی در قطر نیز اعلام کردم، ایران کشور دوست و برادر ماست و مایلم از فرصتی که پیش آمده برای ارتقاء بیشتر سطح مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به ساخت بندر الرویس در قطر گفت: با تکمیل و راه اندازی این بندر که در نقطه مقابل بندر بوشهر ایران واقع شده است، تا پایان امسال شرایط برای افزایش مبادلات تجاری و بازرگانی بین دو کشور فراهم می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار