نخستین مورد ابولا در نیویورک شناسایی شد

مقامات آمریکایی اعلام کردند آزمایش‌های یک پزشک که پس از درمان بیماران مبتلا به ابولا در کشور گینه به نیویورک بازگشته است، مثبت اعلام شد و وی نخستین مورد تایید شده ابتلا به ابولا در نیویورک است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این پزشک 33 ساله که "کریگ اسپنسر" معرفی شده است در بخش ایزوله قرار دارد و چهارمین مبتلا به ابولا در آمریکا است.

وی برای سازمان پزشکان بدون مرز کار می کرد و اخیرا از غرب آفریقا بازگشته است.

بیل دو بلاسیو شهردار نیویورک گفت آزمایش امروز بر روی این پزشک ، نشان می دهد وی به ابولا مبتلا شده است.

شهردار نیویورک و اندرو کومو فرماندار این شهر تلاش می کنند هشت میلیون شهروند ساکن نیویورک را قانع کنند که ابتلا به ابولا ، بسیار به سختی صورت می گیرد.

به گفته مقامات آمریکایی ، کار این پزشک در تاریخ 12 اکتبر در گینه به پایان رسیده و او در تاریخ 14 اکتبر ، از طریق اروپا به آمریکا بازگشته است.

وی در تاریخ 17 اکتبر ، وارد فرودگاه جان اف کندی شده است.

این دومین مورد در آمریکا است که کسی پس از وارد شدن به خاک آن کشور از غرب آفریقا، علائم ابولا را از خود نشان می‌دهد. او در عین حال چهارمین بیمار شناسایی شده در خود خاک آمریکا است.

پیش از این عضو سازمان پزشکان بدون مرز، توماس اریک دانکن، ساکن لیبریا، که برای دیدار بستگان خود به دالاس، تگزاس، رفته بود، علائم بیماری را از خود نشان داد. پس از او دو پرستار در دالاس نیز به ویروس دچار شدند.

علاوه بر این افراد دست‌کم پنج مورد دیگر نیز با ویروس ابولا به خاک آمریکا بازگردانده شده‌اند.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار