رئیس نظام پزشکی عنوان کرد

پرداخت مالی در مطب‌های پزشکان ممنوع است / مردم پزشکان خاطی را به ما معرفی کنند

دکتر زالی با بیان اینکه از پانزدهم آبان ماه دریافت هرگونه وجه در مطب پزشکان ممنوع می‌باشد، گفت: مردم در صورت رویت چنین تخلفی می‌توانند شکایت خود را از طریق سامانه 1690 به ما اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی، امروز 2 آبان در جلسه مشترک روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و روسای سازمان‌های نظام پزشکی استان‌ها گفت: کتاب ارزش‌های نسبی خدمات برخواسته از آرای 27 انجمن علمی تخصصی است که بعد از 2 دهه اتفاق افتاده است. این کتاب با روش‌های علمی و تخصصی تدوین شده که در واقع این کار بزرگ صیانت از دستاوردها در جامعه‌ی پزشکی است. 
 
وی با بیان اینکه جامعه پزشکی بر اجرای دقیق این کتاب پافشاری دارد، افزود: با تصویب پیوست نظارتی وظایف زیادی بر نظام پزشکی محول شده است. 
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا این کتاب از پانزدهم آبان اجرایی می‌شود، تصریح کرد: اجرایی شدن آن از پانزدهم آبان به این دلیل است که باید زیرساخت‌های نظارتی شکل می‌گرفت که این کار در حال انجام است. البته مردم باید در حوزه‌ی نظارتی به ما کمک کنند. در واقع با اجرای این کتاب هرگونه پرداخت در مطب پزشکان برای خدمات دفتری ممنوع می‌شود و پزشک مستوجب کیفر خواست خواهد شد. 
 
زالی ادامه داد: مردم باید توجه کنند که تمام پرداخت‌ها در حسابداری بیمارستان‌ها صورت گیرد و صورتحساب ممهور به حسابداری بیمارستان باشد. 
 
وی تاکید کرد: علاوه بر سامانه مردمی 1690 شعب ویژه رسیدگی به شکایات تعرفه‌ای تشکیل می شود تا رسیدگی‌ها کاملاً سریع انجام گیرد. مردم بعد از اعلام هر نوع تخلف، کد رهگیری دریافت می‌کنند که می‌توانند با اعلام کد پیگیری، تخلف اعلام‌شده‌شان را پیگیری کنند. 
 
زالی خاطرنشان کرد: از آن که بحث ما کرامت جامعه پزشکی است، مطمئن هستیم که شاهد تحقق این هدف بزرگ خواهیم بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۳
در شهرستان گناوه گرفتن زير ميزي جهت عمل جراحي امري روتين شده است.مبالغ هنگفت براي عملهاي ساده.از انجايي كه مردم سطح سواد بالايي ندارند به عنوان حف الزحمه پزشك پرداخت ميكنند
آخرین اخبار