کفاش خبر داد

اعزام دانش آموزان به عتبات عالیات از اواخر آبان/دانش آموزان دختر با مادران و دانش آموزان پسر با پدران خود اعزام می‌شوند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از اعزام دانش آموزان به عتبات عالیات از اواخر آبان ماه همزمان با ماه محرم خبر داد.

 حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص تنبیه بدنی در مدارس و مقابله با آن گفت: کمیته مقابله با تنبیه بدنی با مسئولیت رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات تشکیل شده و مدیران کل نیز عضو این کمیته هستند و این کمیته در هر استان شعبه‌ای دارد که به رصد تنبیه بدنی در مدارس می‌پردازد و موارد گزارش شده و شناسایی و با خاطیان برخورد می‌کند، اما تلاش می‌کنیم که با برخورد با معلمان رسانه‌ای نشود.
 
وی در ادامه با اشاره به وجود 105 هزار مدرسه در کشور افزود: در کشور 105 هزار مدرسه وجود دارد که در تعداد محدودی از آن ها تنبیه بدنی دانش آموزان آن هم به صورت شدید انجام می‌گیرد که تلاش می‌کنیم این موارد را شناسایی و برخورد کنیم.
 
کفاش ادامه داد: برخورد با معلمان خاطی را قانون تعیین می‌کند و در قانون رسیدگی به تخلفات اداری مراحل برخورد با تنبیه بدنی به صورت تذکر شفاهی، تذکر کتبی، توبیخ و درج در پرونده و در مرحله آخر اخراج است.
 
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در هیئت تخلفات اداری موضوع تنبیه بدنی بررسی می‌شود و معلم، دانش آموز و خانواده او حاضر شده و توضیحات هر کدام شنیده می‌شود و اگر فرد متخلف شناسایی گردد، بر اساس قانون با آن برخورد می‌شود که این برخورد به صورت توبیخ و تذکر کتبی و شفاهی است، اما اگر معلم مجدداً تنبیه بدنی را تکرار کند مرحله بعدی درج در پرونده و اخراج است.
 
کفاش در خصوص اعزام دانش آموزان به عتبات عالیات گفت: از اواخر آبان ماه اعزام کاروان‌های دانش آموزی به عتبات عالیات آغاز می‌شود.
 
وی ادامه داد: قرارداد اولیه اعزام 5 هزار دانش آموز است که دانش آموزان دختر با مادران و دانش آموزان پسر با پدران خود در قالب کاروان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اعزام ، دانش آموز ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار