تعارض و ناکامی در کودک، حالت استرس به وجود می‌آورد

یک روانشناس گفت: به طور کلی،‌هر عملی که منجر می‌شود فرد از حالت طبیعی خود خارج شود، استرس نام دارد.

 حسین ابراهیمی مقدم روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: برخی از استرس‌ها جنبه‌ی فیزیولوژیکی و زیست شناختی، برخی جنبه‌ی روانی و عده‌ای هم جنبه‌ی اجتماعی دارد. به عنوان مثال : کاهش بیش از اندازه‌ی قند خون که با گرسنگی شدید کودک همراه است، یک استرس محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این که گرما و سرمای به عنون استرس‌های زیستی شناخته می‌شوند، اظهار داشت: دور بودن از اجتماع از یک طرف و بودن دریک محیط پر ازدهام و پرهیاهو از طرفی دیگر،‌ یک استرس اجتماعی محسوب می‌شود.

ابراهیمی مقدم با  اشاره به این که  از دست دادن یک چیز مهم، استرس روانی محسوب می‌شود، بیان داشت: تعارض‌ها و ناکامی‌ها، تردیدها و دودلی‌ها در کودک می‌تواند حالت استرس به وجود آورد که همه‌ی آنها منجر به آسیب از نظر روان شناختی در ساختار روانی کودک می‌شود.

این روانشناس در ادامه گفت: البته مقداری استرس در آمادگی فرد برای ورود به اجتماع ضروریست ولی اگر استرس‌ها آنقدر زیاد و غیرقابل کنترل شود، به عنوان استرس مضر محسوب می‌شود.

این روانشناس با اشاره این که راه‌های مختلفی برای کاهش استرس درکودک وجود دارد، گفت: طبیعی است وقتی علت خاصی منجر به وجود امدن استرس در کودک شود، از بین بردن آن عامل از جمله: وجود یک خانواده خوب و آرام، حمایت‌های روانی و اجتماعی حالت استرس را از بین خواهد برد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار