سازمان ملل از گسترش جاسوسی های آمريکا و انگليس از کاربران اينترنتی خبر داد

گزارشگر ویژه سازمان ملل اعلام کرد آمریکا و انگلیس جاسوسی‌های خود را از کاربران اینترنتی با سرعت قابل توجهی گسترش داده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، "بن امرسون"، گزارش دهنده ویژه سازمان ملل، گفت: آمریکا و انگلیس جاسوسی‌های خود را از کاربران اینترنتی با سرعت قابل توجهی گسترش داده و حقوق بشر را به مخاطره انداخته‌اند.

"کیلب ماوپین"، خبرنگار این شبکه، طی گزارشی از مقر سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: بند 12 اعلامیه عمومی حقوق بشر که سازمان ملل آنرا به تصویب رسانده است، صریحاً تأکید دارد: هیچکس نباید با مداخلات دلبخواهانه در امور شخصی، خانواده، منزل یا نامه نگاری های خود، مواجه شود یا مورد تعرض قرار گیرد.

 امرسون که گزارش دهنده ویژه سازمان ملل در امور مربوط به ترویج حقوق بشر و آزادی های اصولی درخلال مقابله با تروریسم است، در این خصوص گفت: بند یاد شده در اعلامیه حقوق بشر سازمان ملل، به صورت گسترده زیرپا گذاشته شده است.

امرسون افزود: کشورهایی که در حال حاضر درگیر عملیات گسترده تجسسی هستند، اکنون قادرند از نرم افزارهای خودکار برای جمع آوری اطلاعات استفاده کنند و از این طریق به صورت بالقوه مقادیر بی نهایت از ارتباطات مردم را جمع آوری کنند.

این کشورها قادرند برای جمع آوری انبوه اطلاعاتِ مورد نظرشان، تجهیزاتی را روی کابل های فیبر نوری که اکثر ارتباطات الکترونیکی از طریق آن عبور می کند، نصب کنند که همه مکالمات و ارتباطات مردم را ضبط کنند. وی افزود: البته این کشورها شامل آمریکا، انگلیس و کشورهایی که این دو با آنان همکاری های نزدیک دارند، می شود.

خبرنگار پرس تی وی از امرسون در رابطه با موضوع ممانعت از پخش سخنان و اظهارنظرهایی که از نظر غربی ها سخنرانی افراطی تلقی می شود در پایگاه های اینترنتی-اجتماعی مانند سایت های تویتر و فیس بوک، پرسید، که وی پاسخ داد: این سؤالی مهم است، و به طیف بسیار گسترده ای از اظهار نظرها باز می گردد، زیرا جلوگیری از پخش سخنان افراطی، در واقع به این بستگی دارد که "چه کسی" تصمیم می گیرد که یک نقطه نظر یا سازمان، افراطی هست یا نه.

ماوپین در خاتمه افزود امرسون تأکید کرد: اکثر اطلاعات در رابطه با این که دولت ها چگونه از کاربران اینترنتی یا مکالمات تلفنی مردم جاسوسی می کنند، به بیرون نشت نکرده است و از اینرو این روش های تجسسی برای ما همچنان نامعلوم باقی مانده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار