مشهد؛

شورای عالی پاسداری از زبان فارسی در رسانه ملی تشکیل می‌شود

رئیس بنیاد فرهنگستان زبان و ادب فارسی از تشکیل شورای عالی پاسداری از زبان فارسی در رسانه ملی خبر داد.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران؛  غلامعلی حدادعادل صبح امروز در حاشیه بازدید و زیارت از مقبره حاج ملاهادی سبزواری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش‌های زیادی حتی در سطح دنیا برای حفظ زبان فارسی صورت گرفته است و حتی بخشی از این تلاش‌ها به کشورهایی که در گذشته به زبان فارسی صحبت می‌کرده‌اند نیز تسری پیدا کرده است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بیان کرد: اشاعه زبان فارسی در سطح دنیا نیازمند کادرسازی و نهادهای مختلف است و در همین راستا طرحی با عنوان بنیاد سعدی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است و اساسا مبنای شکل گیری آن همین اشاعه و گسترش زبان فارسی است.

حداد عادل تاکید کرد: البته نباید در همین حد اکتفا کرد، زیرا گسترش زبان فارسی در سطح دنیا نیز نیازمند اختصاص اعتبارات مناسبی است و باید کادرسازی مناسبی نیز در این زمینه انجام شود.

وی افزود: رسانه ملی نیز باید در زمینه حفظ و اشاعه زبان فارسی پیشگام باشد و در این راستا تذکراتی نیز به مجریان تلویزیونی داده شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موضوع حفظ زبان ملی باید در اولویت رسانه ملی باشد زیرا در غیر این صورت آثار مخربی دارد.

حداد عادل گفت: شورای عالی پاسداری از زبان فارسی نیز براساس تفاهمی که با صدا و سیما صورت گرفته در این سازمان نهادینه شده است.

انتهای پیام/ش
منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.