اختتامیه اولین جشنواره تئاتر معلولین استان تهران

مراسم اختتامیه این جشنواره در روز پنجشنبه اول آبان ماه به کارگردانی عباس اقسامی و مجریگری نیما کرمی در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران  به نقل از ستاد خبری، اولین جشنواره تئاتر معلولین استان تهران به همت سازمان بهزیستی استان تهران و همکاری بهزیستی شهرستان ری  از 28 مهر ماه تا اول آبان ماه در فرهنگ سرای بهمن برگزار شد. مراسم اختتامیه این جشنواره در روز پنجشنبه اول آبان ماه به کارگردانی عباس اقسامی و مجریگری نیما کرمی در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.
 
اولین جشنواره تئاتر معلولین استان تهران را معاونت بهزیستی این استان برگزار کرد و سازمان بهزیستی شهر ری میزبان آن بود. برنامه با آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و سپس نیما کریمی از سازمان بهزیستی و اهالی رسانه جهت پوشش  خبری و حمایت از این برنامه تشکر کرد او همچنین مدال آوری معلولین عزیز را در مسابقات پاراالمپیک آسیایی به حاضرین تبریک گفت. 

در ادامه اجرای برنامه موزیک زنده ای در مدح حضرت علی (ع) اجرا شد، سپس دکتر محمد حسين همتی دبیر جشنواره دعوت به سخنرانی شد. وي دررابطه با معلولان گفت :معلولین چشم وچراغ بهزیستی هستندو آن ها مایه افتخار جامعه هستند.
 
وي در ادامه هدف بهزیستی از برگزاری جشنواره را شناخت قشر معلولین و احقاق حقوق این عزیزان در جامعه عنوان کرد او همچین اضافه کرد: این جشنواره به ارائه توانمندی، هنرهای درونی و ذاتی افراد کمک می کند.

 وی از دیدگاه اشتباه جامعه نسبت به افراد کم توان انتقاد کرد و گفت:هدف این جشنواره تغییر این نگاه نادرست می باشد. به نظر من معلولان قهرمان های ملی هستند و اين أفراد ثابت کردند که معلولیت محرومیت نیست.  
 
بعد از اتمام سخنان دکتر همتی نمایه ای از از تئاتر های شرکت کننده در جشنوره پخش شد.

بعد از نمایش کلیپ، دکتر اصغر کرمی معاون توان بخشی بهزیستی استان تهران برای سخنرانی به روی صحنه آمد. او در صحبت هایش از مسئولين تشکر کرد و این مسئله را خاطر نشان کرد که هرجا که زمانی برای ابراز هنر به وجود آید، آموزشگاهی  برای همدلی  و مهربانی است، در حقیقت موفقیت بهزیستی به خاطر همین محبت ها و مهربانی ها است.

حمید پنج علی بازیکن سابق تیم پرسپولیس و بیژن ذولفقار نسب مربی سابق تیم ملی فوتبال  از مهمان حاضر در برنامه بودند که  به همراه دکتر محمود فتح الهی  و دکتر شیرین بزرگمهر و رضا مهدی زاده و دکتر محمد حسين همتی جوایزرا به نفرات برتر هر رشته اهدا کردند. 

در بخش موسیقی شهرام خدایی برای موسیقی متن نمایش «مسافران شیراز» لوح تقدیر جشنواره و جایزه ای نقدی در یافت کرد. جایزه بهترین طراحی لباس به خانم فیروزه شریعتی برای نمایش «پیش گویی های بوجانگاه دم راکتی»  رسید که با تشویق زیاد اعضای گروه خود و مردم همراه بود. همچنین رتبه نخست طراحی صحنه را شاهین کهن برای نمایش «لبخند رنگین کمان» به خود اختصاص داد ونمایش "پیشگویی های بوجانگای دم راکتی"  جایزه دوم را برای آقای امیر کریمی بدست آورد.

در بخش موسیقی نمایش "مسافران شیراز" اثر آاقای شهرام خدایی جایزه بهترین موسیقی را به خود اختصاص داد.

در قسمت بازیگری هیات داوران جایزه خود را در بخش نابینایان به آقای سید محمد رضوی برای بازی در نمایش "عاشق پوشالی" و در بخش معلولیتهای جسمی حرکتی به آقای احمد مطوری برای بازی در نمایش "موش بلا و گربه ناقلا" تقدیم کرد.

همچنین این جایزه در بخش معلولیت ذهنی به طور دسته جمعی و بدون اولویت به بازیگران نمایش های "آشپزخانه جادویی" ، "لبخند رنگین کمان" و "پیشگویی های بوجانگای دم راکتی" اهدا شد.

بعلاوه در این بخش به طور گروهی از بازیگران کم توان ذهنی و جسمی نمایش "شاید تو فرشته باشی" و بازیگران کم توان جسمی نمایش "آنسوی عشق"، خانم ساغر فلاح و آقای ناظر صادقی، تقدیر به عمل آمد.

در بخش نمایشنامه ( متن) هیات داوران جایزه خود را بدون اولویت به آقای رضا بختیاری برای نگارش نمایشنامه نمایش "سفر به شیراز" و خانمها نسرین اسدی و مرجان محمد پور برای نمایش "آشپزخانه جادویی" اهدا نمود.

در بخش کارگردانی صحنه جایزه سوم به نمایش "سفر به شیراز"  به کارگردانی آقای رضا بختیاری، جایزه دوم به نمایش "لبخند رنگین کمان" به کارگردانی آقای شاهین کهن و جایزه اول به نمایش "آشپزخانه جادویی" به کارگردانی خانم مرجان محمد پور اهدا شد.

هیات داوران در بخش نمایش خیابانی جایزه بازیگری مرد را به آقای داود مشایخی برای نمایش  "پیروزی اراده" و جایزه بازیگری زن را به خانم پریسا رضوی نسب برای بازی در "نمایش پایان راه" اهدا می کند.
در این بخش هیات داوران نمایش "یک روز با معلول" را به عنوان نمایش برگزیده به کارگردانی آقای مرتضی مالکی زاده اعلام داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار