عامل ناشناخته ی بیماری ام اس!

رییس استانداردهای بین المللی صنعت بسته بندی ایران گفت: استفاده از پلیمرها برای بسته بندی مواد غذایی سلامت انسان را به خطر می اندازد بنابراین باید از مواد دیگری برای این کار استفاده کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،سیدمصطفی ایرانمنش افزود: تحقیقات انجام شده نشان می دهند پلیمرها بر اثر تنش هایی چون سرما و گرما، موادی از خود تولید می کنند که وارد دستگاه عصبی انسان می شود و می تواند آن را مختل کند.

 

ایرانمنش گفت: پس از بحث روغن پالم، باید موضوع توقف استفاده از پلیمرها در صنعت بسته بندی مطرح شود که البته وزیر بهداشت نیز نسبت به این موضوع حساسیت لازم را دارد.

 

بنیانگذار رشته مهندسی صنعت بسته بندی در خاورمیانه اظهار کرد: ام اس بیماری شایعی است که مواد پلمیری مصرف شده در بسته بندی صنایع غذایی توان ایجاد آن را دارد.

 

نویسنده و مولف 48 کتاب در زمینه صنعت بسته بندی تاکید کرد: نفت و سایر سوخت ها و منابع زیرزمینی ما باید صرف ساخت ماشین آلات و دستگاه های صنعتی شوند نه این که در صنعت غذا و دارو از آنها استفاده شود.

 

ایرانمنش افزود: بهترین جایگزین برای پلیمرها در بسته بندی صنایع غذایی استفاده از موادهای سلولزی و فویل آلومینیومی است.وی اظهار کرد: فعالیت جزیره ای و پراکنده در بسته بندی تولیدات داخلی، کشور را در این صنعت عقب نگه داشته است.

 

ایرانمنش، بسته بندی را حلقه مفقوده صنعت کشور دانست و با بیان این که برخلاف کشورهای توسعه یافته تولیدکنندگان داخلی به این صنعت توجه کمی دارند، افزود: این صنعت دوران جنینی خود را در ایران پشت سرمی گذارد.

 

وی در ادامه با اشاره به تشکیل خوشه صنعت بسته بندی کشور در قزوین، گفت: توجه به این خوشه و رسیدن به اهداف آن بسته بندی کشور را متحول خواهد ساخت.

 

این استاد پیشین دانشگاه پلی تکنیک، نقش صنعت بسته بندی در صادرات و حضور محصولات داخلی در بازارهای جهانی را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: باید حلقه های مفقوده صنعت را به هم پیوند داد.

 

ایرانمنش افزود: بسته بندی امروز دیگر تنها یک لایه حفاظتی و پوششی برای کالاها به شمار نمی رود بلکه از آن به عنوان فروشنده خاموش و یک عامل مهم در بازاریابی و جذب مشتری یاد می شود.

 

وی با اشاره به راه اندازی مرکز اطلاعات صنعت بسته بندی توسط بخش خصوصی در کشور گفت: باید تمامی فعالان بخش بسته بندی گردهم جمع شوند تا بتوان مشکلات این صنعت را حل کرد و زمینه تقویت حضور تولیدات ایرانی در بازارهای جهانی را فراهم آورد.

 

منبع: جام نیوز
برچسب ها: عامل ، بیماری ، ام اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار