چند خبر از مصر/

مصر در سينا وضع فوق العاده اعلام کرد/ زخمی شدن يکی از فرماندهان ارتش مصر در سينا/ حمله خمپاره‌ای به پادگان امنيت مرکزی العريش

شورای دفاع ملی مصر وضع فوق العاده در منطقه سینا اعلام کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی کشته شدن 30 سرباز مصری در یک حمله انتحاری در صحرای سینا در شمال مصر، رئیس جمهور این کشور در بخشی از شمال و مرکز این شبه جزیره حالت فوق العاده سه ماهه اعلام کرد.

کاخ ریاست جمهوری در بیانیه ای اعلام کرد حالت فوق العاده که با دستور "عبدالفتاح سیسی"، رئیس جمهور اعلام شد از صبح شنبه ساعت سه ( به وقت گرینویچ ) به مدت سه ماه آغاز می شود و مقررات منع رفت و آمد از ساعت 15 تا 5 اجرا خواهد شد.

حالت فوق العاده شهر رفح در مرز نوار غزه تا غرب شهر العریش، بزرگترین شهر استان سینای شمالی و همچنین مناطق مرکزی سینا را شامل می شود.

بر اساس این فرمان ریاست جمهوری، " ارتش و پلیس تدابیر لازم را برای مقابله با خطرات تروریسم، حفظ امنیت منطقه و محافظت از شهروندان اتخاذ خواهد کرد ."
 
مقامات مصری این تصمیم را در پی کشته شدن 30 سرباز مصری در یک حمله انتحاری در صحرای سینا گرفتند.

این مرگبارترین حمله به نیروهای پلیس بعد از تصمیم ارتش برای برکناری" محمد مرسی"، رئیس جمهور منتخب مصر در ژوئیه 2013 به حساب می آید.

در همین حال  "خالد توفیق" یکی از فرماندهان ارتش مصر در هنگام سرکشی به محل عملیات های تروریستی در شمال شبه جزیره سیناء زخمی شد.

از سوی دیگر رسانه‌های خبری گزارش دادند که خمپاره‌ای به پادگان امنیت مرکزی شهر العریش مصر شلیک شد. این حمله خسارتی در بر نداشت.

پادگان امنیت مرکزی العریش در کنار فرودگاه این شهر قرار دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سینا ، مصر ، فرمانده ، زخمی ، جمله ، عریش ، پادگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار