اکبر عبدی در برنامه "هفت":

بازیگر هزار چهره‌ سینما نیستم/ کارگر ساختمانمان برای من از همسرم خواستگاری کرد!

اکبر عبدی گفت:دلیل موفقیتم در بازیگری تبدیل تیپ به کاراکتر است.بازیگر هزار چهره ی سینما نیستم اما سعی کرده ام همیشه متفاوت باشم

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ برنامه 238 "هفت" در حالی روی آنتن رفت که محمود گبرلو تهیه کننده و مجری آن پس از عرض سلام  گفت:سینما هنر-صنعت ارزشمندی است که می تواند برای کشور ما کارکرد های زیادی داشته باشد اما لازمه ی آن کنار گذاشتن بحث و جدل ها از سوی سینماگران و گفت وگو‌های مسالمت آمیزی است که به سود سینما تمام شود.
 
وی افزود: نقد منصفانه، تفاهم، محبت و آرامش از اساسی ترین نیازهای سینما است اما ایجاد و حفظ آرامش برای هنرمندان مهم ترین مسئله ای است که باید رعایت شود.
 
گبرلو پس از تبریک به نیکی کریمی به دلیل موفقیتش در جشنواره پروین اعتصامی اظهار داشت: تا چند روز دیگر با برگزاری جشنواره مستند حقیقت رنگ و شکلی دیگر می گیرد و ما نیز نگاه ویژه تری به آن خواهیم داشت.
 
بعد از نمایش گزارشی از سینمای دیجیتال مجری برنامه "هفت" نوید حضور بازیگر هزار چهره‌ی سینمای ایران را داد و وارد گفتگو با وی شد.
 
سعی میکنم هیچ گاه تکراری نشوم
 
اکبر عبدی  در خصوص  لقب بازیگر هزار چهره‌ی ایران که به وی داده اند، گفت:بازیگر هزار چهره‌ی ایران نیستم اما سعی می کنم همیشه متفاوت باشم و هیچ وقت دو نقش شبیه به هم را بازی نکنم. بی شک در این اتفاق نویسنده، گریمور و کارگردان نقش اساسی داشته اند. بعضی از کارگردانان مثل "علی ملاقلی‌پور" ریسک پذیر هستند و نقش های متفاوتی از من می خواهند که من به شدت از این موضوع استقبال می کنم.
 
پول آموزش بازیگری برای من حرام است
 
بازیگر فیلم "مادر" اظهار داشت: من در طول دوران بازیگری ام چیز های زیادی آموخته ام که تجربی بوده و آکادمیک نیست. تجربه چیزی است که باید به دیگران انتقال داده شود.
 
وی ادامه داد:من هیچ گاه نمی توانم معلم بازیگری شوم زیرا سواد آکادمیک آن را ندارم اما از راه بازی ام می توانم این هنر را آموزش دهم. معلم خوب استاد مهدویان و مرحوم سمندریان هستند و من پول حاصل از آموزش بازیگری را برای خودم حرام می دانم.
 
سخت ترین کار برای یک بازیگر بازی نقش خودش است
 
بازیگر فیلم "آدم برفی" خاطر نشان کرد: دلیل موفقیت خود در بازیگری را تبدیل تیپ به کاراکتر می دانم و تمام این کاراکتر ها از دل مردم در آمده اند. همیشه برای بازی نقش هایم در جامعه می گردم و همزادش را پیدا می کنم.
 
وی در ادامه افزود: گاهی از یک بچه‌ای که در پارک راه می‌رود برای بازی ایده می گیرم. برای خلق یک شخصیت با مردم ارتباط نزدیکی برقرار می‌کنم زیرا بازیگر آیینه‌ی جامعه است.

عبدی اظهار داشت: وظیفه‌ی اصلی هنرمند کم حرف زدن و زیاد شنیدن است چیزی که در جامعه عکس آن را شاهد هستیم. کارگردانی با کیفیت است که بتواند بازی و زندگی بازیگر را از هم تشخیص دهد و حاتمی ،مهر جویی و کیارستمی از این دسته اند.

بعضی از کارگردان ها می گویند بازی نکن و خودت باش و سخت ترین کار برای یک بازیگر بازی کردن نقش خودش است. 

کارگر ساختمانمان من را برای خودش از همسرم خواستگاری کرد


اکبر عبدی در خصوص فیلم "خوابم میاد" گفت: زمان قرارداد بستن به عطاران گفتم ابتدا باید گریم شوم اگر کسی مرا نشناخت آنگاه برای ادامه ی کار باهم صحبت می کنیم .روز بعد با گریم به نزدیکی های خانه مان رفتم و هیچ کس مرا نشناخت و به مردم گفتم عمه ام هستم

وی ادامه داد:گریم تا حدی قابل باور بود که کارگر ساختمانمان نزد خانمم رفت و به دلیل فوت همسرش و تنهایی از عمه ی من که خودم بودم خواستگاری کرد.

بازیگر فیلم "اخراجی‌ها" اظهار داشت:در "خوابم میاد" نقش مادر و خاله‌هایم را بازی کردم. شاید در آن برهه از زمان بازیگر زن مسن نداشتیم که من را برای این نقش انتخاب کردند.
 
وی در ادامه افزود:"عطاران" هنگام بازی مقابل من در "خوابم میاد" گاهی دچار سردرگمی می‌شد و می‌گفت گاهی خیال میکنم واقعا جلوی مادرم هستم.

متناسب با گریم بیرونی روحیات درونی ام هم عوض می شود

در میان صحبت عبدی و گبرلو ارتباظ تلفنی با عبدالله اسکندری گریمور برجسته ی سینما برقرار شد اسکندری گفت:اکبر عبدی پدیده ی سینمای ایران است که از پس هر نقشی برمی اید.در فیلم مادر علی حاتمی من عبدی را برای آن نقش پیشنهاد کردم و حاتمی به دلیل اینکه می خواست فضا کمدی نشود گفت بعد از گرفتن اولیل پلان در باره ی ادامه ی همکاری با عبدی تصمیم می گیریم و اکبر در اولین پلان آن فیلم اشک همه را در آورد و علی حاتمی من را به خاطر پیشنهادم تحسین کرد.
 
وی ادامه داد:عبدی بازیگری است که گریم بیرونی روی روحیات درونی اش تاثیر گذاشته و اورا همسو با نقشش می کندعبدی نیز این موضوع را تایید کرد.
 
طراح گریم شاهگوش در پایان گفت:اکبر به اندازه ای محبوب است که از بچه ی 8ساله تا پیر مرد 80 ساله او را می شناسند امیدوارم همیشه سلامت و موفق باشد.
 
کسانی که استعداد هنری ندارند وارد حرفه ی بازیگری نشوند

اکبر عبدی خطاب به افرادی که می خواهند وارد عرصه بازیگری شوند گفت:بازیگری بیش از هر چیز دیگری استعداد می خواهد. یادم می آید استاد سمندریان به شاگردانش گفته بود عبدی ظاتا بازیگر است و این جمله من را غرق در خوشحالی کردالبته من هنر مند نیستم و هنر بندم.
 
وی ادامه داد:جوانان باید با خود صادق باشند وکسی با پول بازیگر نمی شود اگر استعداد هنری ندارید وقتتان را به کار های دیگر اختصاص دهید تا در آنها موفق باشید هرگاه کسی تمام انرزی اش را برروی یک هدف متمرگز کند حتما به نتیجه خواهد رسید.

اجاره نشین ها من را به سینما معرفی کرد

بازیگر سریال "معراجی‌ها" اظهار داشت:علی حاتمی شبیه پدر و مادرم مرا دوست داشت و به من محبت می کرد داریوش مهر جویی کا رگردان شیرین و مهر بانی است که م همیشه آرزو می کردم مخاطبانم هم شبیه او بودندفریدون جیرانی با دقت و ریز بینی اش کیفیت کار را بالا می برد ،مسعود ده نمکی با اعتماد بع نفس بالایش به بازیگر اجازه ی بروز می دهد و دست آن را باز می گزارد و داوود میر باقریانسانی صاف و زلال است که افزون برنویسندگی کارگردانی هم می کند.
 
وی ادامه داد:هیچ گاه به دلیل فیلم نامه با کارگردانی در گیر نشدم اما بی احترامی به پیش کسوتان ازارم میدهد و برخورد بد یک کار گردان با پیش کسوتی که صورتش آتش گرفته بود سبب دعوا بینمان شد.

پیر مرد 110ساله پدر بزرگ امین حیایی است

اکبر عبدی در خصوص کار جدیدش گفت:گریم جدیدم که کار استادجوانمرد است پدر بزرگ امین حیایی است که سه روز دیگر کلید می‌خورد و فیلم قندون جهیزیه علی ملاقلی پودتا یک هفته ی دیگر تمام می شود.
 
علیرضاداوود نژاد هم در یک ارتباط تلفنی گفت:اکبر عبدی استاد و به نوعی پدر من است و در این 3 سالی که بیمار بودم همیشه یاور من بوده است.

اکبر عبدی در پایان اظهار داشت: کلید موفقیت من اول خدا و بعد مردم بوده اند از آنها می خواهم همچنان کار هایم را دنبال کنند و از خدا می خواهم با ازبین بردن دروغ ،بیماری و فساد صلح و شادی را در جهان حاکم کند.
 
گفتنی است در نظر سنجی برنامه 7فیلم مادربهترین  اثر هنری اکبر عبدی انتخاب شد.





انتهای پیام/

برچسب ها: سینما ، تلویزیون ، هفت ، عبدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.