مدیرکل سلامت جمعیت خانواده و مدارس خبر داد

اجرای بسته خدمات سلامت جوانان در ۶ استان کشور

مدیرکل سلامت جمعیت خانواده و مدارس از پایلوت بسته خدمات سلامت جوانان در استان‌های کرمانشاه، آذربایجان شرقی، زابل، سیستان و بلوچستان، فسا و خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،دکتر محمد اسماعیل مطلق گفت: این بسته شامل مشخصات فردی جوانان شامل محل اقامت، جنسیت، وضعیت تحصیل، وضعیت اشتغال، وضعیت تاهل، سابقه بیماری در خانواده، بررسی سبک زندگی جوانان است که در بررسی سبک زندگی جوان، عادات غذایی، الگوی خواب و بیداری، الگوی مصرف مواددخانی، کار با رایانه و فعالیت فیزیکی گنجانده شده است. 

وی یادآور شد: در بخش پزشکی عمومی بیماری‌های پزشکی عمومی به همراه مداخلات موثر گنجانیده شده است. 

مدیرکل سلامت جمعیت خانواده و مدارس افزود: برای اولین بار سوالات خودارزیابی جوانان در بخش‌های سلامت جسم، سلامت روانی رفتاری، سلامت روابط و سلامت اجتماعی قرار داده شده است که جوان براساس چک لیست خود را ارزیابی نموده و برحسب نمره‌ای که به دست می‌آورد، پکیج مداخلاتی مورد لزوم به وی ارائه می‌شود. 

دکتر مطلق افزود: در راستای ارتقای سبک زندگی جوانان سه بسته آموزشی در قالب روابط اجتماعی سالم، تغذیه و فعالیت فیزیکی مناسب و سلامت جسمانی تدوین و طراحی شده و در اختیار ذینفعان قرار گرفته است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.