مشهد؛

چاپ سالانه 60 هزار عنوان کتاب در کشور

معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: 60 هزار عنوان کتاب سالانه در کشور به چاپ می رسد که 30 هزار عنوان از این تعداد چاپ اول است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ سید عباس صالحی افزود: نمایشگاه کتاب یک رویداد فرهنگی بزرگ است که می تواند در بازه زمانی یک هفته ای پرانتزی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشد.

وی گفت: برای رسیدن به افق توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور باید هفته برگزاری نمایشگاه کتاب در نقاط مختلف کشور به یک جریان فرهنگی پویا و مستمر در طول سال تبدیل شود که امسال در هفته کتاب ستادهای اجرایی در همه استانهای کشور راه اندازی شده است تا به صورت جدی تر و موثرتر به مساله کتاب و کتابخوانی بپردازند.

صالحی با اشاره به جایگاه خراسان رضوی با سابقه طولانی در کتابخوانی و ویژگی های منحصر به فرد در نشر و توزیع کتاب افزود: خراسان رضوی دروازه ورود به ایران فرهنگی است که فرصتی مطلوب برای جذب ناشران وپدید آورندگان آثار مکتوب و معرفی کتابها و نویسندگان ایرانی را فراهم می کند و ظرفیت تبدیل شدن به قطب فرهنگ مکتوب کشور و حتی جهان اسلام را دارد که در هیچ استانی حتی تهران فراهم نیست.

وی گفت: خراسان رضوی بعد از قم و تهران سومین قطب انتشاراتی کشور است و همچنین دو قطب علمی و حوزوی مقتدر دارد که در تولید، ترویج، تبلیغ و مصرف کتاب می توانند نقش بسیار مهمی ایفا کنند و به اعتبار برخورداری از فرصت زیارتی و حضور سالانه 25 میلیون زائر داخلی و خارجی دارای همه حلقه های ترویج فرهنگ کتابخوانی شامل تولید، توزیع، ترویج و مصرف است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود کتابخانه های بزرگ و قدیمی، رسانه های پرقدرت و مقتدر، مراکز علمی - فرهنگی عالی، نهادهای صنفی و فرهنگی و خودجوش در حوزه نشر و حلقه ارتباطی خراسان با کشورهای فارسی زبان را از دیگر ظرفیتهای قابل استفاده برای تبدیل شدن به قطب فرهنگ مکتوب برشمرد و فزود: همه خاطرات فارسی زبانان دنیا با خراسان و مشهد مقدس پیوند خورده است.

انتهای پیام/ز


برچسب ها: مشهد ، چاپ ، کتاب ، نمایشگاه ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.