کشاورزیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

ترمیم و بهسازی 18 هزار کیومتر راه کشور طی 7 سال گذشته/ صدور قبض جريمه برای متخلفين عدم پرداخت عوارض

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: 18 هزار کیلومتر از راه‌های کشور با صرف 2500 میلیارد تومان اعتبار طی 7 سال گذشته ترمیم و بهسازی شد.

داود کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه برنامه پيشنهادي هشت ساله نوسازي ناوگان حمل و نقل جاده‌اي در خلال سالهاي 1393 تا 1400 براساس اعتبارات پيش‌بيني شده در بند ق تبصره 2 قانون بودجه سال 1393 تدوين شده که پس از تأمين اعتبار (با همكاري وزارت نفت) انشاءا... عملياتي خواهد گرديد، گفت:  اين در حالي است كه در حال حاضر نيز باتوجه به اهميت و ضرورت نوسازي ناوگان، سازمان متبوع، اعتباري از محل منابع داخلي خود در سال‌جاري براي اين موضوع در نظر گرفته است.

وی در ادامه افزود: از سال 1386 تا پايان سال 1392 ،یک هزار کیلومتر آزاد راه و پنج هزار کیلومتر بزرگراه ترمیم و بهسازی شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه تصریح کرد: طی7 سال گذشته 12 هزار کیلومتر راه اصلی و جمعا 18 هزار کیلومتر با صرف اعتبار 2500 میلیارد تومان ترمیم و بهسازی شد.

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در ادامه توضیح داد: در طول برنامه چهارم و پنجم توسعه كشور از 1384 لغايت 1392 تاكنون بالغ بر 2000 ميليارد تومان اعتبار جهت احداث و ساماندهي پايانه‌هاي مرزي و راههاي دسترسي به پايانه‌ها، اعتبارات از محل منابع ملي و منابع سازمان راهداري هزينه گرديده است.

کشاورزیان با اشاره به اینکه  آزادراه تهران – قم و همچنين آزادراه تهران – پرديس در حال حاضر به سامانه ETC مجهز هستند،گفت: افراد مي‌توانند از طريق اينترنت (maskan-bank.ir) و شعب منتخب بانك مسكن برچسب مربوطه را تهيه و از همان روش نسبت به شارژ آن اقدام نمايند.

وی در ادامه اظهار داشت: به منظور توسعه اين سامانه در ديگر آزادراه‌ها لازم است كه اعمال قانون با متخلفين صورت بگيرد كه خوشبختانه با همكاري مركز فاوا پليس راهور ناجا، صدور قبض جريمه براي متخلفين عدم پرداخت عوارض از اوايل امسال آغاز شده و اين موضوع عمده‌ترين نگراني بهره‌برداران آزادراهها را از ميان برداشته و توسعه اين سامانه را در ديگر آزادراهها تسريع نموده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه گفت:  آزادراه اهواز – بندر امام و آزادراه قزوين – رشت در آستانه بهره‌برداري هستند و ديگر آزادراهها نيز در حال انجام اقدامات لازم است.

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به اینکه اخذ عوارض الكترونيكي در آزادراه تهران – قم در بهمن ماه سال 90 افتتاح شد، گفت: همچنین اخذ عوارض الكترونيكي در آزادراه تهران – پرديس در شهريور 91 به بهره برداری رسید.

وی خاطر نشان کرد: نخستين قبوض جريمه متخلفان عدم پرداخت عوارض از خطوط پرداخت الكترونيكي آزادراه در تير ماه 93 صادر شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار