ادامه درگیری‌های شدید در بنغازی/ بسته شدن گذرگاه‌های مرزی تونس با لیبی

اسکای نیوز از وقوع درگیری‌های شدید در منطقه"رأس عبیده" در بنغازی لیبی خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه اسکای نیوز عربی، این شبکه امروز در خبری اعلام کرد که برخی منابع و شاهدان عینی از وقوع درگیری‌های شدید میان ارتش لیبی و گروه تروریستی انصارالشریعه در منطقه "رأس عبیده" در مرکز بنغازی خبر داده اند.

این شبکه به نقل از شاهدان عینی نقل کرده است که در خیابان عشرین(خیابان بیستم) صداهای گلوله و تیراندازی شدید شنیده می‌شود.

همچنین الجزیره با اعلام خبر ادامه درگیری‌ها در بنغازی، به نقل از یکی از مسئولان نظامی لیبی اعلام کرد: نیروهای هوادار خلیفه حفتر سرلشکر بازنشسته ارتش لیبی، توانسته اند بر یک پادگان نظامی زیرنظر گردان 17 فوریه در بنغازی مسلط شوند.

این شبکه به نقل از فرمانده "گردان 204 تانک های ارتش" نقل کرد: نیروهای این گردان با کمک گردان 21 صاعقه که از گروه های هوادار خلیفه حفتر به شمار می‌روند توانسته اند به مقر پادگان گردان 17 فوریه که زیر نظر مجلس شورای انقلابیون بنغازی در منطقه قاریونس بنغازی است، مسلط گردند، که البته "محمد عیسی" سخنگوی گردان 17 فوریه این مسأله را تکذیب نمود.

همچنین الجزیره به نقل از منابع محلی اعلام کرده است که در درگیری‌هایی که میان نیروهای حفتر و نیروهای مجلس شورای انقلابیون بنغازی در برابر گردان 17 فوریه انجام شد، 5 تن کشته شدند.

از سوی دیگر در آستانه انتخابات پارلمانی تونس که قرار است فردا برگزار گردد، دولت تونس از بستن گذرگاه‌های مرزی با لیبی به مدت سه روز خبر داده است.

نخست وزیر تونس در بیانیه ای اعلام کرد: این تصمیم از سوی گروه بحران که مسئول تأمین امنیت انتخابات است اتخاذ گردیده است تا تمامی شرایط را برای تأمین امنیت روند رأی گیری تأمین نماید.

طبق این تصمیم، گذرگاه "رأس جدیر" و گذرگاه "الذهبیة" بسته خواهند شد و جز موارد ضروری و حرکت گروه های دیپلماتیک باز نخواهد گردید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار