رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد

گردشگری آذربایجان شرقی نیازمند توجه مسئولان

فتحی‌پور بیان کرد: از طرف سازمان میراث فرهنگی تاکنون اقدامی در خصوص زیرساخت‌های گردشگری استان آذربایجان شرقی صورت نگرفته است.

ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شئرای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: زیرساخت‌های اولیه با کمک بخش خصوصی در استان آذربایجان شرقی فراهم شده و کارهایی هم در دست اقدام است.

وی در ادامه تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید بیش از این توجه به گردشگری این استان داشته باشد که البته تاکنون فعالیت شایسته‌ای صورت نگرفته است.

فتحی‌پور با اشاره به اینکه از بخش خصوصی دعوت کرده‌ایم تا هتل‌های مناسب و زیرساخت‌های گردشگری تأسیس شود، گفت: امسال شاهد بیش از 120 هزار نفر گردشگر در این استان بوده‌ایم البته اماکن اسکان مسافران و زیرساخت‌های موجود جوابگوی این گردشگران نبود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: صنعت گردشگری در تمام دنیا یک مسئله فرهنگی است اما می‌تواند اقتصاد کشور را پویا کند.

وی تأکید کرد: کشورهای اروپایی و ترکیه بدون داشتن نفت و گاز از درآمدهای هنگفت صنعت گردشگری برای اداره کشور استفاده می‌کنند.

فتحی‌پور با بیان اینکه صنعت گردشگری در کشور مورد توجه قرار نمی‌گیرد افزود: کمبود زیرساخت‌های گردشگری موجب جذب گردشگران داخلی به خارج از کشور می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از طریق گردشگری 10 میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود که برای جلوگیری از این موضوع باید زیرساخت‌ها بهبود و اطلاع‌رسانی از جاذبه‌های گردشگری کشور گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه از معاون رئیس جمهور دعوت به عمل آوردیم تا در شهرستان خداآفرین استان آذربایجان شرقی حضور یابند بیان کرد: این موضوع تاکنون محقق نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار