نمایش "دیوار قهرمان سالاری"در جشنواره بین المللی فیلم "قاهره"

فیلم "قهرمان سالاری" که کار فیلمبرداری آن سال 1998 به پایان رسیده است و تاکنون مجوز پخش نداشته است، در این جشنواره به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران  به نقل از ورایتی؛ جشنواره بین المللی فیلم "قاهره" از نهم نوامبر امسال کار خود را آغاز خواهد کرد.
 
فیلم جنگی "دیوار قهرمان سالاری" ساخته "محمد رادی" است که از سال 1998 هنوز به علت مشکلات سیاسی مجوز نمایش نداشته است، اما امسال در این جشنواره به نمایش در خواهد آمد.
 
داستان این فیلم وقایع نبرد میان اعراب و اسرائیل را به تصویر می‌کشد که در اکتبر 1973 رخ داد. گفته شده است که ارتش "مصر" مانع نمایش این فیلم بوده است.
 
در این جشنواره هفده فیلم عبری به نمایش در خواهد آمد که از جمله آن می‌توان به فیلم "چشمان یک سارق" ساخته "نجوی ذنجار" فیلم ساز "فلسطینی"،"قرمز آبی زرد "ساخته"نوجوم القانم" کارگردان "اماراتی"، "دکور"ساخته "احمد عبدالله"کارگردان"مصری"و "آبنقره‌ای ، پورتره سوریه"مستند "سوری" ساخته "اوسامه محمد" و "ویام سیماو" اشاره کرد.
 
"نقشه‌ای به ستارگان" ساخته"دیوید کرونبرگ"، "خداحافظی با زبان" ساخته "جان لوک گودارد"، "ملکه و کشور" ساخته "جان بورمن" و "دیپلماسی" ساخته "ولکر شلوندورف" از فیلم‌های خارجی زبان این جشنواره به حساب می‌آیند.
 
این جشنواره در روز نخست کار خود را با نمایش فیلم "برش" ساخته "فتیح اکین" آغاز خواهد کرد.  جشنواره فیلم "قاهره" قدیمی‌ترین جشنواره در بین کشورهای عرب زبان و "آفریقایی" به حساب می‌آید.
 
این جشنواره دوبار در سال‌های 2011 و 2013 فعالیت خود را متوقف کرد اما امسال به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
 
سی و ششمین دوره این جشنواره از نهم نوامبر آغاز و تا هجدهم همین ماه به طول خواهد انجامید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار