وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران:

باید آمادگی نقد و اتهامات بی‌اساس را داشته باشیم

دکتر هاشمی با بیان اینکه سومین جلسه شورای سیاست گذاری دهان و دندان با تصمیمات خوبی برگزار شد، گفت: در تلاش هستیم که از سال آینده بسته بهداشت دهان و دندان را با کمک بیمه‌ها شروع کنیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت امروز ۳ آبان در مراسم تکریم و معارفه معاون توسعه و منابع نیروی انسانی وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر بیمه دندانپزشکی گفت: طرح تحول بدون توجه به بحث بهداشت دهان و دندان ناقص است، به همین دلیل سومین جلسه شورای سیاست گذاری دهان و دندان برگزار شد که تصمیمات خوبی در دستور کار این جلسه قرار گرفت. در واقع از ۱۵ آبان که قدم بزرگی را در اجرای طرح تحول خواهیم داشت، جزو برنامه‌هایمان قرار گرفته که از سال بعد بسته بهداشت دهان و دندان را با کمک بیمه‌ها شروع می‌کنیم.
 
وی با بیان اینکه امیدواریم مجلس و دولت در زمینه اعتبارات در حوزه بهداشت دهان و دندان به ما کمک کنند، افزود: چرا که بیمه‌ها در حال حاضر حمایت نمی‌کنند و مردم مشکلات بسیاری در این زمینه دارند. 

هاشمی در خصوص این سوال که آیا موضوع بورسیه‌هایی که در وزارت علوم مطرح شده در وزارت بهداشت هم وجود دارد، عنوان کرد: ما در حوزه پزشکی هم بورسیه داریم اما تعداد قابل توجهی نیستند و آنچه قانونی بوده است ما در این زمینه انجام داده‌ایم، البته تعدادی از افرادی که بورسیه شده بودند و کارمند هم بودند به آن‌ها اعلام شد که باید یکی را انتخاب کنند، در حال حاضر هم ما درگیر موضوع مهمتری که با سلامت مردم مرتبط است درگیر هستیم و ترجیح می‌دهیم که این نوع برنامه‌ها با رعایت قانونی که مربوط به این وزارتخانه است، اجرا شود. 

وزیر بهداشت در پاسخ به اینکه منظور شما از حاشیه سازی برخی افراد در سخنرانیتان چه بوده تاکید کرد: ما فرهنگ خاصی داریم، وقتی که تعریف می‌کنم بیشتر می‌ترسم و دیده‌ام که چه اتفاقاتی به دنبال آن می‌افتد. در آینده نقد‌ها و اتهامات بی‌اساس به ما خواهد شد که ما باید آمادگی آن را داشته باشیم، در واقع باید ظرفیت را بالا ببریم تا برای به جان خریدن انتقادات و تا رسیدن به اهداف وارد حاشیه نشویم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار