کشتي PIL سنگاپور به بندرشهيدرجايي مي آيد

معاون امور بندري و منطقه ويژه اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان از ورود خط کشتيراني پي آي ال سنگاپور به بندر شهيدرجايي تا دو هفته آينده خبر داد.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا) ، محمد علي سعيدي پورگفت : همزمان با ورود خطو کشتيراني ون هاي کره جنوبي به بندر شهيدرجايي، خط کشتيراني PIL از سنگاپور به ايران مي آيد. 

وي با اشاره به رايزني ها براي ورود خطوط کشيتراني بزرگ خارجي افزود: پس از رايزني هاي مکرر در دو هفته آينده  کشتي چاينا شيپبنگ از چين نيز در بندر شهيدرجايي حاضر مي شود. 

معاون امور بندري و منطقه ويژه اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان خاطرنشان کرد : همچنين تعداد قابل توجهي از خطوط  کشتيراني هاي خارجي که مذاکره با آنها آغاز شده است ، تمايل زيادي براي حضور در ايران دارند، اما به دليل برخي ملاحظات از افشاي نام خودداري مي کنند. 

سعيدي پور با اشاره به برقراري ارتباط با کره جنوبي افزود : کره جنوبي از کشورهاي موثر در حوزه حمل و نقل و صنايع دريايي است و هرچه ارتباط بيشتري ميان ايران و اين کشور ايجاد شود، منافع دوطرف تامين خواهد شد. 

وي گفت: به منظور توسعه فعاليتها و ارتباطات با اين کشور، رايزني هاي خوبي صورت گرفته و خطوط کشتيراني اين کشور ازجمله هان جين و هيونداي به بندرشهيدرجايي مي آيند. 

معاون امور بندري و منطقه ويژه اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان تصريح کرد: با توجه به ارتباط تنگاتنگ کره جنوبي با آمريکا، اين کشور پس از اعمال تحريمها سريعا ارتباط خود با ايران را قطع کرد که پس از برداشته شدن موانع، در بندر شهيدرجايي حضور مي يابد. 

سعيدي اظهار کرد: مجموعا در حوزه بين الملل به توافقات خوبي دست يافته ايم و نمايندگان متعددي از کشورهاي مختلف براي توسعه روابط در بندر شهيد رجايي حاضر شده اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دریا ، کشتی ، بندر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار