طرح تفکیک زباله از مبدا اولویت نخست مناطق 22 گانه پایتخت

معاون خدمات شهری شهرداری تهران اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا را به عنوان یکی از اولویت های اصلی شهرداری تهران نام برد و از ابلاغ طرح مذکور به مناطق 22 گانه شهر تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مجتبی عبدالهی در جلسه شورای معاونین خدمات شهری مناطق شهرداری تهران، مسئولین سازمانها و ادارات خدمات شهری و شهرداران نواحی تهران با بیان اینکه امیدوارم با اقدامات انجام شده عملکرد مناسب تری در موضوعات مرتبط با این حوزه داشته باشیم گفت:مسوولین باید حضور حداکثری در زمان بارش های شهر تهران داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر آماده باش کامل سازمان های این معاونت برای بارش های پیش رو اظهار داشت:امیدواریم امسال فصل پر بارش و زمستان پر آبی داشته باشیم.

عبدالهی با تاکید بر اینکه باید مخازن بتنی جدیدی برای ذخیره آب احداث شود تا در تابستان دچار مشکل نشویم گفت:حوزه خدمات شهری همیشه باید در حال پیشگیری و آماده باش کامل باشد.

وی با اشاره به موضوع مهم طرح تفکیک در مبدا و ابلاغ به کلیه مناطق و نواحی 123 گانه شهر تهران افزود:شهردار تهران جلسات مختلفی را در خصوص فرهنگ ترافیک و تفکیک زباله در مبدا برگزار کردند و تاکید بسیاری بر روی این موضوع دارند.

به گفته عبدالهی با اقدامات لازم در خصوص این دو موضوع،اتفاقات بسیار مهمی در سطح شهر تهران رخ خواهد داد.

وی در ادامه به شعار«آسمان آبی، زمین پاک» اشاره داشت و گفت:طرح تفکیک زباله از مبدا اولویت اول مناطق 22 گانه است، بنابراین باید به این دو موضوع عنایت ویژه ای شود.

وی اظهار داشت: با تلاشهای این معاونت؛ قطعا وضعیت نگهداشت شهر تهران روز به روز عالی تر خواهد شد.

همچنین در این جلسه عبدالهی در مورد رسیدگی به وضعیت اسکان های کارگری و همچنین ایجاد این مکان ها در کلیه مناطق شهر تهران تاکید کرد.

در این جلسه عبدالهی بر مباحثی چون آمادگی کامل مسئولین و نیروهای خدمات شهری در زمان بارشها و شناسایی و رفع مکانهای آبگرفتگی،مکان یابی برای احداث سرویسهای بهداشتی در مناطق تهران، کنترل پمپهای تخلیه آب و کف کش ها، ابلاغ دستورالعمل برف روبی به مناطق 22 گانه، کاهش میزان نمک پاشی ها در سطح شهر تهران درهنگام بارش برف واستفاده از خودروهای محلول پاش،کنترل بر نظافت اطراف هیئت ها، حسینیه ها و مساجد و اعزام نیرو و تحویل مخزن به مناسبت ماه محرم،تعمیر پله برقی و پلهای عابر پیاده و... از جمله مباحثی بود که بر آنها تاکید کرد.

براساس این گزارش در این جلسه معاون خدمات شهری شهرداری تهران از شهرداران 10 ناحیه برتر شهر تهران که 7 شهردار برتر در ارزیابی عملکرد دوسالانه در موضوعات مختلف خدمات شهری حائز رتبه های بالایی شده بودند و 3 شهردار نیز در طرح پایلوت تفکیک در مبدا نتایج بالایی را کسب کردند با اهدای لوح و هدایایی تقدیر کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تفکیک ، زباله ، پایتخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار