"کشورهای دارای ثبات اقتصادی در لیگشان تغییری نمی دهند"

شاهین طبع: مگر چند تیم در ابتدای فصل بازیکن خارجی می گرفتند؟

سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در پاسخ به منتقدان منع بازیکن خارجی در لیگ ملی پرسید: چند تیم در شروع لیگ چند سال گذشته بازیکن خارجی جذب می کردند؟ و در مرحله اول لیگ قبل چند خارجی وارد شدند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ برنامه جدید سوپرلیگ بسکتبال با انتقادات زیادی مواجه شد اما در برخی موارد به جای اینکه ایراد متوجه اصل برنامه باشد به نفراتی که برنامه را ارائه کردند حمله شد.

مهران شاهین طبع سرمربی دانشگاه آزاد و مربی تیم ملی معمولا یکی از معدود نفراتی است که در جلسات لیگ با برنامه و ایده وارد شده و نظرات خود را ارائه می دهد وی امسال نیز با چند پیشنهاد وارد جلسه قرعه کشی شد که یکی از پیشنهادات نیز به برنامه فعلی ختم شد. 

شاهین طبع در گفتگو با خبرنگار ما توضیح داد: اتفاقا تمام نقدهای مطرح شده را می خوانم. انتقادات در مجموع خوب هستند اما یکی از مشکلات ما این است که ابتدا صبر می کنیم یک نفر طرحی را مطرح کند بعد ایراد می گیریم. 

وی از جدید بودن برنامه دفاع کرد و گفت: درلیگ والیبال هم امسال بسیاری از تیم ها عقب نشینی کردند. شرایط به شکلی است که باید هر سال با یک برنامه جدید کار را انجام داد. در نهایت این برنامه ها خیلی با هم تفاوتی ندارند. شاید با این شکل حساسیت و انگیزه بیشتری ایجاد شود. 

می توانستند نه بگویند

8 نفر از 9 نماینده باشگاه های حاضر در جلسه به برنامه جدید رأی دادند. شاهین طبع هم به این موضوع اشاره می کند: اکثریت اعضا به این برنامه رأی دادند و می توانستند در صورت مخالفت به آن نه بگویند تا سراغ برنامه دیگری برویم.

وی در مورد بازیکن خارجی توضیح داد: بحث می شود که بازیکنان خارجی موجود در بازار تا زمان لیگ حرفه ای در اواسط فصل ضعیفتر می شوند. سوال اینجا است که در 3 یا 4 سال گذشته چند تیم در شروع فصل بازیکن خارجی جذب می کردند؟ مگر گیبسون بازیکن قوی پتروشیمی در انتهای فصل نیامد؟ بنابراین در آن زمان هم خارجی خوب پیدا می شود، ضمن اینکه در هزینه هم صرفه جویی شده و قیمت بازیکن در آن زمان بهتر است. اتفاقا در مرحله اول سال قبل هم بسیاری از تیم ها بازیکن خارجی جذب نکردند.

فکر تیم خودم نیستم

شاهین طبع به استفاده بیشتر از بازیکنان داخلی اشاره کرد و گفت: کاری به این بیماری ندارم که هر سال تعدادی باشگاه می آیند و به خاطر مشکلات اقتصادی کلی کشور از دور خارج می شوند. به هر حال در جریانات لیگ مسائل مختلفی دخیل است اما هر روشی که به کار بگیریم نقاط قوت و ضعف خود را دارد و اگر کسی طرح بهتری داشت از آن هم استقبال می کنیم. امسال 2 بازیکن خوب من به خاطر همین شکل برگزاری لیگ به تیم دیگری رفتند چون اگر بحث گرفتن خارجی بود این بازیکنان جذب نمی شدند. همین موضوع هم نشان می دهد که من در زمان نظر دادن به فکر تیم خودم نیستم.

وی اضافه کرد: تشکیل لیگ ملی و حرفه ای یک تجربه است که باید پخته شود. به نظرم شکل برگزاری چندان مهم نیست بلکه باید در طول سال چند هدف را در نظر بگیریم. اهدافی مثل تعداد بازی ها، به کارگیری خوب بازیکن داخلی با تمام هجمه هایی که مطرح می شود، مشارکت خوب باشگاه ها، رضایت و اتفاق نظر باشگاه ها که اکثریت آنها در جلسه لیگ برنامه را تایید کردند.

شاهین طبع اعتقاد دارد در صورت انصراف دو باشگاه، شکل قبلی لیگ که تنها شامل دو مرحله بود با هفت تیم قابلیت اجرا نداشت و در لیگ فعلی انعطاف بیشتری در مورد تعداد تیم ها وجود دارد.

وی در نهایت تاکید می کند کشورهایی که ثبات اقتصادی بیشتری دارند دستکاری کمتری هم در لیگ انجام می دهند اما در بسیاری از کشورها هر سال لیگ بنابر شرایط تغییر می کند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار