روایات شنیدنی از فوتبالیست‌های مشهور جهان/

طلایی‌ترین پسر دل آلپی تورین کیست؟

به طور حتم محبوبترین شخصیت فوتبال شهر تورین به خصوص بین هواداران یونتوس در عصر معاصر کسی جز "الساندرو دل پیرو" نیست؛ چرا که در سری B هم از بیانکونریها دل نکند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "الساندرو دل پیرو" متولد 9 نوامبر 1974 بعنوان شماره 10 یونتوس از سال 1993 تا 2012 طی 9 سال حساسترین و زیباترین گل ها را بویژه از روی ضربات آزاد به ثمر رساند. دل پیرو طی 12 سال در رقابت های کالچو تمام سعی خود را کرد تا برترین گلزن تاریخ این رقابت ها لقب گیرد اما در این موضوع ناکام ماند چرا که در نهایت با 345 گل نتوانست به سیلویو پیولا اسطوره تاریخ لاتزیو برسد و با ناراحتی به مقصد اف ث سیدنی استرالیا برود.


براساس این گزارش، دل پیرو در تمامی جام های باشگاهی وملی چه در عرصه اروپا وچه در عرصه جهانی قهرمان شده به جز فینال یورو 2000 که نایب قهرمان این رقابت ها شد.دل پیرو جزو 100 بازیکن برتر تاریخ فوتبال جهان و همچنین جزو 20 بازیکن 50 سال گذشته فوتبال اروپا است. دل پیرو با 27 گل ملی همراه با روبرتو باجو افسانه ای پشت  سر سیلویو پیولا با 30 گل قرار دارند.

دل پیرو در 513 بازی سری آ برای یونتوس 208 گل به ثمر رسانده است.وی در تیم اف –ث سیدنی با 48 بازی و24 گل خاطه خوشی را برای هواداران استرالیایی به جا گذاشت وپس از ان در سال 2014  در کمال ناباوری به تیم دهلی دیناموس هند پیوست تا 40 سالگی را در لیگ نه چندان معتبر هند سپری کند.


قهرمانی جام جهانی 2006 ، نایب قهرمانی یورو 2000،مدال طلای لیگ قهرمانان اروپا ،3 نقره لیگ قهرمانان اروپا،نقره جام یوفا،سوپر جام اروپا ،6 قهرمانی کالچو،قهرمانی سری ب ،یک قهرمانی کوپا ایتالیا و3 نایب قهرمانی کوپا ایتالیا و4 قهرمانی سوپر کاپ اروپا ،یک جام بین قاره ای دیده میشود.

تلخ ترین سال دل پیرو مربوط به سال 1999 میباشد،سالی که لاتزیو تمام رویاهای وی را براشفته کرد. در این سال لاتزیو که با چند امتیاز از یونتوس عقب تر بود به ناگهان در روز اخر قهرمانی را از گورخرهای تورین ربود و در جام حذفی هم با شکست یونتوسی ها قهرمان کوپا ایتالیا شدند.

در پایان باید گفت هواداران یونتوس امیدوارند که آندره پیرلو مانند دل پیرو ضربات آزاد عالی به ثمر برسانند.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار