رحیم‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کفاشیان کناره‌گیری کند به صلاح فوتبال است/اختلاف فاحش دستمزد سوغات فدراسیون است

کارشناس فوتبال گفت: به نظر من ادامه همکاری با کفاشیان به صلاح ورزش فوتبال کشورمان نیست.

سیامک رحیم‌پور در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ درباره اختلافات بین فدراسیون فوتبال و رسانه‌ ملی اظهار کرد: در حال حاضر نظاره‌گر این موضوع هستیم که وجود مشکلات چه تاثیری روی فوتبال کشورمان داشته و حال و روز فوتبال ایران را به هم ریخته است.

وی در ادامه بیان کرد: در یک جمع‌بندی کلی، متاسفانه فدراسیون فوتبال منسجم و قوی عمل نکرده و فدراسیون تا به اینجا تمام انتخاب‌هایش درست نبوده و ساختار مناسبی نداشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: بهتر است باشگاه از کل بودجه‌ای که در اختیار می‌گیرد مقداری را صرف هزینه‌های آکادمی کنند چرا که وجود این آکادمی باعث می‌شود که با چنین مشکلاتی در فوتبال روبرو نشویم اما در حال حاضر این آکادمی‌ها وجود ندارد و هیچ بخش نظارتی نیست که به این مسائل رسیدگی کند.

رحیم‌پور درباره رفتن یا ماندن کفاشیان اظهار کرد: کفاشیان با عملکردش تا به اینجا نشان داه که نسبت به گذشته در بخش مدیریت فوتبال تفاوتی نکرده است و احتمال دارد وی نخواسته خودش را با شرایط فوتبالمان وفق دهد. بهتر بود کفاشیان قبل از شروع مسابقات به فکر تعیین و تکیف برای هزینه‌های فوتبال می‌افتاد چرا که این موضوع باعث می‌شود اسپانسرها فراری شوند، اسپانسر برای سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از پولش حمایت مالی را قبول می‌کند و اگر قرار باشد با همین شرایط فعلی فوتبال مواجه گردد مطمئنا از فوتبال ما دور می‌شود و سرمایه‌گذاری‌اش را درجاهای مختلف انجام می‌دهد.



وی در ادامه بیان کرد: همانطور که دیدیم کفاشیان برای فوتبال کشورمان کار خاصی را انجام نداده است و به نظر من ادامه همکاری با کفاشیان به صلاح ورزش نیست و به نفع خودش است که هر چه زودتر از این سمت کناره‌گیری تا فردی فوتبالی جایگزین وی شود.

رحیم‌پور در ادامه بیان کرد: یکی از بحث‌های دیگر که باعث جنجال در فوتبال ما شده است تفاوت بین‌ دستمزد سرمربی باشگاه بزرگسالان و تیم‌های پایه است چرا که در حال حاضر یک مربی بزرگسال دستمزد میلیاردی می‌گیرد ولی مربی تیم‌های پایه میلیونی‌قرارداد می‌بندد متاسفانه این تفاوت رقم و اختلاف بین دستمزد مربیان در فوتبال کشورمان یک معضلی شده است و مربیان حاضر نیستند در تیم‌های پایه فعالیت کنند به همین خاطر اگر باشگاه‌ها 20درصد هزینه‌هایشان را صرف آکادمی‌ها کنند درآن صورت مربیان با دستمزد بهتری می‌تواند هدایت تیم‌های پایه را بر عهده بگیرند.

کارشناس فوتبال در ادامه عنوان کرد: در گذشته در سطح تهران باشگاه‌هایی نظیر پارس، بانک ملی، تهران جوان و غیره بودند که بازیکن ساز بودند ولی متاسفانه در حال حاضر این تیم‌ها نه تنها از بین رفتند بلکه تیم جدیدی نیز جایگزین آنها نشده است.

وی در ادامه تصریح کرد: بیشتر افرادی که در مجلس و دولت هستند، در باشگاه‌های فوتبال نیز حضور دارند ولی هیچ کدام از این افراد طرحی را درباره پرداخت هزینه‌های فوتبال در مجلس مطرح نکردند که برای فوتبال کشورمان مفید باشد و این مسئله و عدم بیان این موضوع توسط افراد در مجلس باعث شده که در حال حاضر فوتبال ایران به چالش کشیده شود.


وی در ادامه افزود: در حال حاضر تنها رشته ورزشی که می‌تواند خودکفا باشد همین فوتبال است و بهتر است مجلس راهکارهایی را درباره این موضوع در نظر بگیرد تا از تکرار این واکنش‌ها در فوتبال کشور جلوگیری کند و دیگر نظاره گر این اتفاقات آن هم در میانه راه برگزاری مسابقات نباشیم چرا که این موضوع باعث می‌شود فدراسیون فوتبال متضرر شود.

وی در ادامه بیان کرد: چنین بحثی یک بار در مجلس مطرح شد ولی متاسفانه وجود برخی از مدیران باشگاه‌ها باعث شد به این مسئله رسیدگی نشود و این موضوع خیانت بزرگی بود که مدیران برخی باشگاه‌ها در آن زمان مرتکب شدند و فوتبال کشورمان را به چالش کشیدند.
اما برای این که وضع فوتبال در مسیر رشد و تعالی قرارگیرد بهتر است مجلس ورود کند و از اتفاقات افتاده در فوتبال ایران جلوگیری کند.

کارشناس فوتبال درباره کارت پایان خدمت بازیکنان تصریح کرد: در حال حاضر مشاهده می کنیم که بازیکنان سرباز به جای اینکه تنبیه شوند تشویق می‌شوند و بابت جعل کارت‌های پایان خدمت به آنها پاداش داده می‌شود.

وجود این مسائل باعث به چالش کشیدن فوتبال شده است و برای من جای سوال است چرا فردی که قانون را زیر پا گذاشته است باید به تیم‌های نظامی برود و بازی کند این بازیکنان باید همانند افراد دیگر دوره خدمت سربازی را بگذرانند چرا باید فرق بین شناخته‌ها و ناشناخته‌ها در فوتبالمان ببینیم. یک فردی که ناشناخته است در فوتبال باید دوران خدمت سربازی را طبق قانون بگذراند ولی یک فوتبالی شناخه باید برود به تیم‌های نظامی بازی کند؟ این مسأله و برخورد نشدن جدی با این بازیکنان باعث می‌شود در آینده الگوی دیگر بازیکنان شود و فکر کنند به راحتی می‌توانند با نرفتن به سربازی خدمت خود را در تیم‌های نظامی بگذرانند.

وی درباره عملکرد کی روش در فوتبال کشورمان افزود: همیشه نسبت به عملکرد کی روش انتقاد داشتم چرا که به هیچ عنوان حضور وی برای فوتبال کشورمان موثر نبوده است و وی موجب شده که فوتبال ایران رشد چشمگیری نداشته باشد.

 
انتهای پیام/

برچسب ها: کفاشیان ، فوتبال ، کارشناس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۲۰:۵۷ ۰۳ آبان ۱۳۹۳
چه خبر باحالی
آخرین اخبار