نویسنده سعودی: داعش در دانشگاه های ما است !

یک نویسنده و روزنامه‌نگار سعودی با اشاره به آموزش تفکرات افراطی در دانشگاه‌های این کشور، درباره وضعیت آموزشی دانشجویان سعودی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم؛  در بخشهایی از مطلب "هيا عبد العزيز المنيع" در روزنامه "الرياض" آمده است:
مدرک دانشگاهی خود را با تفکرات داعشی خود به دوش کشید و به جایی ناشناخته رفت که فقط خداوند می داند کجا است؛ در آنجا اعلام کرد که به داعش ملحق شده است. گزارش استاد دانشگاه یکی از کشورهای عربی که سالها در دانشگاه دمام تدریس کرده بود دوشنبه گذشته در روزنامه الحیات (چاپ لندن) منتشر شد. پس از پیگیری کتاب و سایت فیسبوک وی کشف کردیم که او داعشی است و گرایش او به این تفکرات، یک تصمیم گیری آنی نبوده بلکه سن و سال و سطح علمی او بیانگر آن است که این تفکرات در ذهن او ریشه دارد. بنابراین خیلی دشوار است که کسی بخواهد ذهن او را تحت تأثیر قرار دهد، چرا که او جوان نیست و با وجود داشتن تفکرات داعشی با او قرارداد بستند. سؤال اینجا است که چه کسی کمیته استخدام و رئیس بخش را بازخواست می کند. و چه کسی مدیر دانشگاه را مورد بازخواست قرار می دهد .. چه کسی ... چه کسی متأسفانه در دانشگاه های ما چنین کسی وجود ندارد.  

در مقاله های قبلی درخواست کرده بودم که دانشگاه های مردانه و زنانه عربستان از صاحبان تفکرات افراطی پاکسازی شود .. ما به عنوان پدر و مادر حق داریم که بخواهیم فرزندانمان از دانشگاه ها با عقل و فکر و جسم سالم از دانشگاه باز گردند. آیا استاد (زن) دانشگاه دمام فقط همین یک مورد است و یا اینکه افراد مشابه وی در دانشگاه‌های مناطق دیگر عربستان حضور دارند.
همچنان اصرار دارم که دانشگاه ها و همه مؤسسات آموزشی کشور از صاحبان اندیشه های افراطی پاکسازی شود. این مسأله به امنیت و سلامت جامعه و عقل فرزندان ما ارتباط دارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار