ترکیه حمله به سربازان مصر در سینا را محکوم کرد

وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه‎ای حمله گروه‎های مسلح به سربازان مصری در صحرای سینا را محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری آناتولی: وزارت امور خارجه ترکیه روز شنبه با صدور بیانیه‎ای حمله گروه‎های مسلح به سربازان مصری در صحرای سینا را محکوم کرد.

در پی حملات روز گذشته به نظامیان مصری در شمال شبه جزیره سینا در مصر که ده‌ها کشته و مجروح برجای گذاشت و باعث گردید تا مقامات مصر به مدت سه ماه حالت فوق العاده در این منطقه اعلام نماید، سازمان ملل متحد و نیز کشورهای بسیاری اقدام به محکوم نمودن این حملات تروریستی کردند.

شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای، دو حمله صورت گرفته در شبه جزیره سینا را محکوم و آن را حملاتی زشت و تروریستی خواند و خواستار مبارزه با آن شد.

همچنین بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز با محکوم نمودن این حملات، به خانواده های قربانیان و نیز دولت مصر تسلیت گفت. از سوی دیگر آمریکا نیز اقدام به محکوم نمودن این حملات کرد.

جنیفر ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: واشنگتن متعهد به حمایت از دولت مصر در تلاش برای مبارزه با خطر تروریسم است.

همچنین"جان کاسن" سفیر انگلیس در قاهره نیز با محکوم نمودن وقایع روز گذشته در شبه جزیره سینا از حمایت کشورش از مصر برای مبارزه با تروریسم سخن گفت.

نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب نیز با محکوم نمودن شدید این اقدام تروریستی، از جامعه جهانی خواست تا از تلاش‌های مصر برای از میان بردن این پدیده جنایتی که آثار آن را در سرتاسر بسیاری از کشورهای عربی می‌بینیم، حمایت نمایند.

همچنین امارات متحده عربی نیز در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه این کشور منتشر شده اعلام کرد: ما به شدت عملیات تروریستی که عناصر جنایتکار در سینا مرتکب شدند را محکوم می کنیم.
وزارت خارجه امارات در این بیانیه همچنین از حمایت کامل امارات از کشور دوست "مصر" و نیز ایستادن در کنار مصر و حمایت کامل از نیروهای مسلح مصر سخن گفت.

همچنین احزاب و سازمان‌های دینی در مصر از جمله دانشگاه الأزهر حملات روز گذشته محکوم کردند.

جنبش 6 آوریل مصر با محکوم نمودن این حملات اعلام کرد: اوضاع در شبه جزیره سینا از بد به بدتر رسیده است.

همچنین حزب نور نیز اعلام کرد که این حملات سبب نخواهد شد که فرماندهی سیاسی مصر از گام بسوی جلو در راه محقق کردن ثبات دست بردارد.

گفتنی است، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز حملات روز گذشته در شمال شبه جزیره سینا را محکوم نمود.

شایان ذکر است، در دو حمله ی جداگانه که روز گذشته در شمال شبه جزیره سینا بوقوع پیوست، دست کم 33 سرباز مصری کشته و ده‌ها تن دیگر نیز مجروح شدند.

مقامات مصر پس از انجام حمله اقدام به اعلام حالت فوق العاده در برخی از مناطق شمال شبه جزیره سینا به مدت سه ماه کردند.

انتهای پیام//
برچسب ها: ترکیه ، وزیر ، خارجه ، سرباز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار