آسوشیتدپرس: واشنگتن همچنان به دلیل ابراز نظرهای منفی "یعلون" در مورد مذاکرات هسته‌ای خشمگین است/ وزیر دارایی رژیم اسرائیل: در روابط تل آويو-واشنگتن "بحران" وجود دارد

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد در روابط تل آویو و واشنگتن "بحران" وجود دارد که باید برطرف شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  اسوشیتدپرس، "یائیر لاپید"، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، روز شنبه اعلام کرد در روابط تل آویو و واشنگتن "بحرانی" وجود دارد که برطرف کردن آن امری ضروری است. 

وی گفت: "رابطه بین دو طرف باید به شکلی محترمانه و مسئولیت پذیرانه مدیریت شود."

وزیر دارایی اسرائیل این اظهارات را یک روز بعد از آن ایراد کرد که مقامات امریکایی گفتند دولت  امریکا درخواست "موشه یعلون"،‌ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، برای ملاقات با شماری از مقامات ارشد امریکایی را رد کردند.

آسوشیتدپرس اعلام کرده است دولت آمریکا همچنان به دلیل ابراز نظرهای منفی او در مورد مذاکرات هسته‌ای با ایران و روند صلح خاورمیانه، خشمگین است.

 کاخ سفید و وزارت امور خارجه امریکا اعلام کردند که دولت امریکا درخواست ملاقات وزیر جنگ اسرائیل با "جو بایدن"، معاون رئیس جمهور، "سوزان رایس"،‌ مشاور امنیت ملی امریکا، و" جان کری"،‌ وزیر امور خارجه امریکا،‌ را رد کرده اند. 

جروزالم‌پست می‌گوید استقبال از وزیر جنگ اسرائیل از سوی چاک هیگل، همتای آمریکایی او با گروه کوچکی از گارد احترام برگزار شده است.

گزارش‌ها در مورد اختلاف میان مقام‌های دو کشور بر سر مذاکرات هسته‌ای واشنگتن با تهران یا خواست کاخ سفید برای احیای روند صلح خاورمیانه پیشتر نیز مطرح شده بود.

در مواردی مقام‌های رسمی نیز گفته‌ها یا نظراتی را در این مورد مطرح کرده بودند.

"موشه یعلون"، خود پیشتر در اظهار نظری آمریکا را به ضعف در برابر ایران متهم کرده بود یا در مورد مذاکرات صلح به وزیر خارجه ایالات متحده تاخته بود که "توهم‌زده و لجوج" است.

آنچه واکنش‌هایی را در پی داشت و به پوزش‌خواهی رسمی از سوی وزیر جنگ اسرائیل انجامید.  

به تازگی "وندی شرمن"، معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا، نیز طی یک سخنرانی این احتمال را مطرح کرده است که در کنار برخی قانونگذاران داخلی آن کشور برخی متحدان خارجی ایالات متحده نیز امیدوار هستند دیپلماسی با ایران شکست بخورد.

شرمن افزوده بود دولت اوباما به طور منظم با اعضای کنگره و بسیاری از متحدان خارجی خود، از جمله اسرائیل و کشورهای خلیج فارس(در مورد مذاکرات هسته‌ای با ایران) در ارتباط است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار