در مراسم رونمایی از سامانه "پس از معاملات" مطرح شد

سامانه "پس از معاملات" پاسخگوی سریع به نیازهای بازار سرمایه

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه در مراسم رونمایی از سامانه پس از معاملات بازار سرمایه در خصوص ویژگی‌های این سامانه بیان کرد: در بازار سرمایه سه رشته علمی شامل حقوق، مالی و آی‌تی ارکان اساسی بازار سرمایه را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ سلطانی‌نژاد مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه در مراسم رونمایی از سامانه پس از معاملات بازار سرمایه در خصوص ویژگی‌های این سامانه بیان کرد: در بازار سرمایه سه رشته علمی شامل حقوق، مالی و آی‌تی ارکان اساسی بازار سرمایه را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت رشته آی‌تی در بازار سرمایه توضیح داد: حوزه آی‌تی در بازار سرمایه دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد و این حوزه تبدیل به یک بازار رقابت شده است.

سلطانی نژاد در این باره ادامه داد: حوزه آی‌تی برای کمک به محصولات مالی پروژه، پس از معاملات ویژگی‌های خاصی دارد که بازار سرمایه از آن استفاده می‌کند و با این سامانه می‌توان مدیریت جمع انبوهی از اطلاعات را انجام داد.  

وی در خصوص کارکرد پروژه سامانه پس از معاملات توضیح داد: این سامانه حافظه بازار محسوب می‌شود و ذی‌نفعان مختلفی دارد و هر یک از این ذی‌نفعان می‌توانند از این پروژه استفاده‌های مفیدی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه درباره ویژگی‌های خاص سامانه پس از معاملات گفت: در سامانه پس از معاملات به قواعد و قوانین کشور با توجه به ویژگی‌های آن اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود.

سلطانی نژاد در مورد مدیریت ریسک در سامانه پس از معاملات تصریح کرد: در این سامانه به مدیریت ریسک توجه ویژه‌ای شده و در حوزه ثبت اطلاعات و ثبت معاملات کمک بسیاری به کاربران کرده است.

وی همچنین درباره استفاده سامانه پس از معاملات توضیح داد: سامانه پس از معاملات نه تنها در داخل کشور استفاده می‌شود بلکه در خارج از کشور نیز از این سامانه برای انجام معاملات استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه در مورد ویژگی‌های سامانه پس از معاملات ادامه داد: این سامانه برای پاسخ سریع به نیازهای بازار سرمایه ایجاد شده و می‌توان با این سامانه در بازار سرمایه در بخش مالکیت و جابجایی نقدینگی اقدامات مهمی را انجام داد.

سلطانی نژاد با اشاره به آمادگی سامانه پس از معاملات برای سرویس ارزش افزوده توضیح داد: سامانه پس از معاملات آمادگی سرویس ارزش افزوده را در سطح اشخاص حقیقی ایجاد می‌کند ولی در حال حاضر با گسترش آی‌تی می‌توان انتظار توجه بیشتر به سمت سرمایه‌گذاران حقیقی را داشت.

وی در خصوص ویژگی سامانه پس از معاملات ادامه داد: این سامانه با تکنولوژی روز و قابلیت ارتباط با سامانه‌های دیگر ایجاد شده و ارتباط این سامانه از طریق وب‌سرویس صورت می‌گیرد و به تمام ذی‌نفعان خود سرویس می‌دهد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه با اشاره به محدودیت‌های فعلی سامانه پس از معاملات گفت: در سامانه فعلی محدودیت هایی وجود داشت که با رونمایی از سامانه پس از معاملات تمام مشکلات برطرف شده است.

سلطانی نژاد در خصوص ویژگی‌های امنیتی سامانه پس از معاملات اظهار داشت: این سامانه از جهت امنیتی دارای استانداردهای ویژه‌ای است که با تمام دارایی‌های سرمایه‌گذاران مطابقت دارد.

وی در پایان در خصوص ویژگی سامان پس از معاملات گفت: این سامانه از مجموعه‌ای از سیستم‌های نرم‌افزاری به هم پیوسته تشکیل شده و آماده سازی زیرساخت‌های آن توسط آی‌تی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سامانه ، سرمایه ، آی تی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار