مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد خبر داد

کسب مقام نخست ایران در صنعت قیر ظرف 6 ماه آینده/ صادرات قیر به بیش از 61 کشور دنیا

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد گفت: ایران هم‌اکنون به بیش از 61 کشور دنیا صادرات قیر دارد و پیش ‌بینی می‌شود که ظرف شش ماه آینده مقام اول را در بین کشورهای آسیایی به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ محسن دلاویز مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد در نخستین کنفرانس بین المللی صنعت قیر اظهار داشت: ایران پتانسیل قوی در تولید و صادرات قیر دارد و می تواند با برنامه‌ریزی مدون جایگاه خود را در دنیا حفظ کند به طوری که در این زمینه هم‌اکنون حرف‌هایی برای گفتن دارد. بعلاوه این صنعت تقاضای 100 میلیون تنی دارد به طوری که 4 درصد بازار جهان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه ایران نخستین کشور منطقه در خاورمیانه با تولید 2 میلیون و 600 هزار تن است گفت: ایران هم اکنون هفتمین تولیدکننده و چهارمین صادرکننده  در این بخش است به طوری که صنعت قیر ایران نقش بسیار ارزنده‌ای از نظر کیفیت و قیمت مناسب در بازارهای جهانی دارد.

وی تصریح کرد: متأسفانه این صنعت از آنجا که کیفیت و قیمت مناسبی دارد اما نقش خود را به درستی نتوانسته در بازار ایفا کند، در همین راستا برنامه‌های بسیاری را برای ورود به بازارهای جهانی دنبال می‌کنیم و بسترها و زیرساخت‌ها برای ورود به عرصه بین‌المللی آماده است.

دلاویز اظهار داشت: شرکت نفت پاسارگاد سیاست عقد قراردادها با کشورهای دنیا را در دستور کار قرار داده به طوری که 500 هزار تن با کشور قطر امضا کرده و همچنین صادرات به کشور عمان نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 2 میلیون تن درخواست عقد قرارداد با سایر کشورها داریم که در بین این کشورها یکی از کشورهای اروپایی هم قرار دارد و ظرف کمتر از یک سال صادرات کشور دو برابر افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد تصریح کرد: سیاست اصلی ما توسعه فضای کسب و کار در بازارهای بین‌المللی در سایه شفافیت قراردادها است به طوری که ایران توان تولید بالاترین قیر استاندارد دنیا را دارد.

دلاویز گفت: هم اکنون به بیش از 61 کشور تولید داخلی صادر می‌شود و تقاضا در این زمینه افزایش پیدا کرده و در برنامه کوتاه مدت با گپ 500 هزار تن، کره جنوبی در آسیا را پشت سر خواهیم گداشت و پیش‌بینی می‌شود که ظرف شش ماه آینده مقام نخست را در صاردات قیر در بین کشورهای آسیایی کسب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای هم برای ایجاد یک مرکز پژوهشی در حوزه قیر و آسفالت برای دانش‌های نوین خواهیم داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیر ، صادرات ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار