پورمختار در نطق میان دستور:

جوسازی‌ و شایعه‌سازی‌های برخی سازمان‌ها برای مقابله با کمیسیون اصل 90 بی‌اثر خواهد بود

رئیس کمیسیون اصل 90 گفت: از قوای سه‌گانه انتظار می‌رود در موضوع مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی که خواست و موکد مقام معظم رهبری است، همگرایی بیشتر، تلاش مضاعف و اقدام عملی در ورود به میدانی که جهاد عظیم به شمار می‌رود، داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدعلی پورمختار نماینده مردم همدان، کبودرآهنگ، بهار و لالجین در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه 4 آبان اظهار داشت: فرا رسیدن ایام عزاداری حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش را خدمت ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم و هم چنین لازم است که مجددا رحلت عالم فرزانه و سیاست‌مدار حضرت آیت‌الله مهدوی کنی را تسلیت عرض کنم.  
 
وی افزود: ماندگاری یاد و نام اباعبدالله در اخلاص، عمل به فرمان الهی وظیفه شرعی، تسلیم ناپذیری در برابر کفر، ظلم و ستم و تلاش برای اجرای احکام ناب محمدی(ص) بوده که به الگوی تاریخی برای بشریت تبدیل شده است، حال که ما افتخار شیعه‌گری و تبعیت از آن حضرت را داریم باید در این مسیر حق و الهی که انقلاب اسلامی که در سال 57 آغاز کردیم ثابت قدم و مقاوم و جهادگر بمانیم.
 
رئیس کمیسیون اصل 90 تصریح کرد: همه مسئولان در قوای سه گانه موظفند راه الهی را طی کنند و حال که مقاومت‌های 36ساله مردم میوه شیرین پیروزی برای زیاده خواهی دشمن به ویژه آمریکای جنایتکار و صهیونیست‌ها، ایجاد عزت و افتخار برای مردم ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی به ثمر نشانده است لذا لازم است با تکیه بر قوت و قدرت الهی گام‌های پیش رو را محکم‌تر برداریم و خصوصا در تعاملات بین‌المللی و مذاکرات هسته‌ای این پشتوانه بزرگ را پشتیبان خود قرار داده و از تحریم‌ها و تهدیدها و زیاده‌خواهی‌ها هراسی نداشته باشیم. 

وی افزود: ملت رشید ایران با روحیه قوی و مقاومت عاشورایی و ارزش‌های الهی و اهداف والای نظام در سایه حاکمیت ولایت امر زعامت امت اسلامی، مقام معظم رهبری وفا دارند.  
 
پورمختار تاکید کرد: رمز اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم راه و نظام، رهبری‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است و ضروری است که همگان در عمل به تدابیر و سیاست‌های معظم له پای‌بند باشند تا به سرمنزل مقصود برسند.  
 
پورمختار گفت: با توجه به رمز و راز تاکیدات مقام معظم رهبری راجع به فتنه 88 و خطرات عظیم که همچنان پابرجاست که اگر مغفول واقع شود یا تعمدا به نسیان سپرده شود یا عوامل آن را در پست و جایگاه‌ها بنشانند، مطمئن باشید که دشمن از این حربه فریبکارانه و کلاهبردارانه استفاده خواهد کرد.
 
رئیس کمیسیون اصل 90ادامه داد: اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های ابلاغی آن با نگرش و ضرورت‌های اقتصادی کشور خصوصا فراهم شدن زمینه‌های قطع وابستگی به نفت، اقتضا می‌کند که قوه مجریه خصوصا شرکت‌ها و موسسات اقتصادی دولتی و غیردولتی و بانک‌ها منابع و فعالیت‌ها را به سمت تولید سوق دهند، گرچه متاسفانه قدم‌های موثر و مهمی برداشته نشده و عموما این بنگاه‌های اقتصادی به تجارت به ویژه واردات علاقه‌مندی بیشتری نشان می‌دهند، هر چه زودتر باید مسیرشان را اصلاح کنند.
 
نماینده مردم کبودرآهنگ، لالیجن و بهار در مجلس تصریح کرد: وزارت خارجه با توجه به تاکیدات به حق رئیس‌جمهور در ابتدای شروع دوره ریاست جمهوری نسبت به اصلاح ساختار سفارت خانه‌ها نظارت دقیق‌تری به عملکرد آن‌ها، فعال کردن سفرا و وابستگان فرهنگی و اقتصادی اهتمام ورزد.
 
وی افزود: دولت با عنایت به هزینه‌های سنگین اداره سفارتخانه‌ها حداقل ثمرات آن را برای کشور داشته باشد خصوصا در این مسیر استفاده از ظرفیت بالاو بالفعل رئیس جنبش عدم تعهد و قدرت این گروه بیش از گذشته باید مورد استفاده قرار گیرد.  
 
پورمختار اظهار داشت: ایجاد اشتغال مولد با لحاظ ایجاد اقتصاد کشور بایستی در عمل از صورت وزارتخانه‌ها خصوصا صنعت، معدن، کار، بانک رفاه، بانک مرکزی و وزارت جهاد برنامه‌ریزی و پیگیری شود تا ان‌شالله شاهد حمایت جدی از بخش‌های کشاورزی باغداران، صنعتگران، دامداران باشیم تا بتوانیم جوانان بیکار را اشتغال دهیم.  
 
وی با تاکید براینکه باید به بهینه‌سازی روستاها توجه شود، ادامه داد: باید به آب روستایی عنایت بیشتری شود، همچنین از اقدامات وزیر بهداشت و درمان در رابطه با اجرای نظام سلامت و حمایت‌های دولت در این زمینه تشکر می‌کنم.  
 
پورمختار در پایان در رابطه با مفاسد اقتصادی و اداری خاطر نشان کرد: موضوع مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی که خواست و موکد مقام معظم رهبری است، از قوای سه گانه انتظار همگرایی بیشتر، تلاش مضاعف و اقدام عملی در ورود به میدانی که جهاد عظیم به شمار می‌رود، داریم، گرچه خطرات جانی و مالی در کمین است اما بدانید که آثار و برکات آن بالاتر از به خطرافتادن جان است و البته نعره‌ها، جوسازی‌ها، شایعه‌سازی‌ها و پرونده‌سازی‌ها برخی از سازمان‌ها برای مقابله با کمیسیون اصل 90 و شخص بنده به حول قوه الهی بی‌اثر خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مفاسد ، اقتصادی ، مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار