ثروت ۸۵ نفر برابر دارایی ۳.۵ میلیارد نفر جهان

آخرین مطالعات در باره تقسیم منابع مالی در جهان و فاصله طبقاتی در سطح بین الملل نشان می دهد تنها 85 نفر ثروتمند در جهان معادل 3.5 میلیارد نفر از جمعیت کل جهان را در اختیار دارند.

85 نفر از ثروتمندترین افراد جهان ثروتی معادل 3.5 میلیارد نفر از جمعیت کل جهان دارند.
  1. به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،از سوی دیگر یک درصد جمعیت ثروتمند جهان با در اختیار داشتن ثروتی معادل 110 هزار میلیارد دلار،‌ 65 برابر کل ثروت 3.5 میلیارد جمعیت پایین جهان دارایی دارند.

در ایالات متحده فاصله طبقاتی و نابرابری درآمدی در سال های رکود اقتصادی و پس از آن در این کشور افزایش یافته است، طی بهبود اقتصادی پس از رکود در آمریکا، یک درصد ثروتمند جمعیت آمریکا 95 درصد از رشد اقتصادی سال های پس از رکود در این کشور را به خود اختصاص داده اند و این در حالی است که 90 درصد شهروندان آمریکایی فقیرتر شده اند.

بر اساس تحقیق انجام شده توسط موسسه آکسفوم، در صورت ادامه همین روند در جهان، فقرا فقیرتر و ثروتمندان ثروتمندتر می شوند.

این تحقیق نشان داده است که در حال حاضر فرصت های تحصیلی خوب، مالیات پایین، و همچنین بهترین خدمات بهداشتی و درمانی در اختیار افراد ثروتمند جهان قرار دارد و این مسئله می تواند در طول نسل های آینده نیز ادامه پیدا کند.

این گزارش می افزاید مردم جوامع روز به روز بیشتر از نظر اقتصادی و سیاسی از یکدیگر فاصله می گیرند و با افزایش تنش های اجتماعی این مسئله می تواند به شکست اجتماعی منجر شود.

بنا به گزارشی که در ماه سپتامبر از سوی دانشگاه کالیفرنیا منتشر شده است، در حالی که در بین سال های 2009 تا 2012 درآمد 99 درصد جامعه آمریکا تنها 0.4 درصد رشد داشته است، درآمد 1 درصد جمعیت ثروتمند این کشور 31.4 درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر نابرابری درآمدی در آمریکا به بالاترین میزان خود از سال 1928 در این کشور رسیده است.

پیشتر نیز رئیس کل بانک مرکزی آمریکا نسبت به ادامه روند نابرابری درآمدی در این کشور ابراز نگرانی کرده بود.

افزایش نابرابری درآمدی و اجتماعی فقط به آمریکا محدود نمی شود، به طوری که بر اساس آخرین مطالعات، 70 درصد جمعیت جهان در کشورهایی زندگی می کنند که نابرابری اقتصادی و فاصله طبقاتی در آنها طی سالهای گذشته و در طول بحران های اقتصادی اخیر در جهان بیشتر شده است.

درحالی که بر اساس اعلام منابع رسمی، نرخ بیکاری در ایالات متحده روبه کاهش است، اما مشاغل ایجاد شده به میزان زیادی مربوط به فرصت هایی هستند که از سطح پرداخت پایینی برخوردار هستند و به همین دلیل است که ماه هاست دولت آمریکا در حال تلاش برای کسب موافقت کنگره برای افزایش حداقل دستمزدها به صورت سراسری در این کشور است.

شرایط بهبود اقتصادی در جهان نیز در حال حاضر نگران کننده است و به نظر می رسد به دلیل بحران های اقتصادی و سیاسی موجود در سطح جهان و به خصوص اروپا، روند اقتصادی آنچنان که مورد انتظار بود نمی تواند توقعات کشورهای توسعه یافته را برآورده کند.

به عنوان مثال به دلیل درگیر شدن آلمان در تحریم روسیه، روند بهبود اقتصادی نه تنها در این کشور به گونه ای متوقف شده است بلکه به نظر بسیاری از کارشناسان، این کشور در حال سقوط مجدد به باتلاق رکود اقتصادی طی چند ماه آینده است.

برچسب ها: ثروت ، دارایی ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار