معاون دبیرکل جنبش عمل بحرین:

۷۰ درصد اعضای مجلس بحرین تابعیت خارجی دارند/ معارضه ملی با تمام قوانین حکومت مبارزه می‌کند

معاون دبیرکل جنبش عمل بحرین گفت: ۸۰ درصد جمعیت بحرین تابعیت بحرینی دارند ولی وقتی نتیجه انتخابات را می‌بینیم ۷۰ درصد خارجی و ۳۰ درصد بحرینی هستند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ در کنفرانس خبری «روندهای انتخابات بحرین» که صبح امروز با حضور سه تن از رهبران معارضین حکومت نامشروع بحرین در خبرگزاری فارس برگزار شد، معاون دبیرکل جنبش عمل گفت: خواسته اصلی ما مشارکت در آینده کشور و به دنبال آنان انتخاباتی که خواسته‌های مردم را منعکس کند هست.  
 
عبدالله صالح تاکید کرد: ما می‌خواهیم حکومت به طور مستقل عمل و تصمیم گیری کند و مردم هم بتوانند در این تصمیم گیری مشارکت کنند.  
 
صالح با اشاره به اینکه ما خواهان وجود یک قانون رسمی هستیم، افزود: در این قانون باید منبع آن مردم باشند و از سوی آنها تصمیم گیری شود.  
 
وی اظهار داشت: خواسته ما این است که قوه مقننه و قوه قضائیه ما بتوانند به طور مستقل عمل کنند و حکومت در این قوه نفوذ نداشته باشد.  
 
عبدالله صالح در ادامه سه مشکل اصلی را برشمرد و گفت: مردم بحرین در واقع از سال ۱۹۷۸ تحت اشغال و سلطه هستند و در واقع اراده و ثروت‌های مردم مصادره شده است و کلا تصمیم مردم بحرین مصادره شده است.  
 
وی با بیان تاریخچه اشغالگری در بحرین تصریح کرد: کشور ما تا حالا شاهد چندین اشغالگری از سوی انگلیس، عربستان و آمریکا بوده است که الان تحت سلطه آمریکا هستیم.  
 
صالح در توضیح مشکل دوم اظهار داشت: ما نمی‌توانیم درخواست آزادی خود را ابراز کنیم و نمی‌توانیم خواهان برقراری دموکراسی باشیم و حکومت اجازه نمی‌دهد که مردم در مسائل حکومتی دخالت و مشارکت کنند و هرگونه اقدامی که از سوی مردم صورت بگیرد حکومت بازخورد آن را به صورت سخت بر می‌گرداند.  
 
عبدالله صالح اهدای تابعیت به افراد بیگانه را سومین مشکل بزرگ بحرین عنوان و تاکید کرد: اهدای تابعیت به گروه‌های خارجی برای تغییرات جمعیتی است و حکومت قصد تاسیس برخی گروه‌ها، سازمان‌ها و مجالس می‌کند که از آن جمله مجلس شورا، مجلس پارلمان و مجلس ملی هستند که هرسه توسط حکومت تشکیل می‌شود و مردم در آن نقشی ندارند.  
 
معاون دبیرکل جنبش عمل اظهار داشت: مجلس شورا ۴۰ عضو دارد که از سوی پادشاه مشخص می‌شوند و مردم در آن نقشی ندارند.  
 
وی افزود: مجلس پارلمان هم شامل ۴۰ عضو هستند که پس از تائید پادشاه از سوی مردم انتخاب می‌شوند.  
 
صالح گفت: تقریبا شهروندان اصلی بحرینی ۸۰ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند و کسانی که دارای تابعیت اهدایی هستند، ۱۵ درصد شهروندان را شکل می‌دهند.  
 
وی شفاف سازی از روند انتخابات در بحرین گفت: وقتی نتایج انتخابات را می‌بینیم ۷۰ درصد خارجی و تنها ۳۰ درصد شهروند بحرینی هستند.  
 
عبدالله صالح تصمیمات و قوانینی که از سوی پادشاه به صورت انفرادی تصویب می‌شود را به عنوان رفتاری دیکتاتوری از سوی وی عنوان کرد و یادآور شد: مردم در تصویب این قوانین هیچ گونه مشارکتی ندارند.  
 
وی خاطرنشان کرد: معارضین بحرینی در هیچ یک از تصمیماتی که توسط پادشاه گرفته می‌شود مشارکت و نقشی ندارند و ما هم از این به بعد با هرگونه قانونی که توسط پادشاه بدون مشارکت مردم گرفته می‌شود برخورد و اعلام مخالفت می‌کنیم.  
 
عبدالله صالح در پایان تاکید کرد: ما برای یک قانون رسمی فعالیت خواهیم کرد تا به یک نظام دموکراسی رسیده و برای مردم بحرین اعتبار کسب کنیم و معارضه ملی نه تنها برای انتخابات ۲۲ نوامبر است، بلکه با تمام قوانین حکومت مبارزه می‌کند و دموکراسی برقرار شود.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نفرات ، مجلس ، تابعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار