کمپین اینترنتی حامی رانندگی زنان در عربستان موفقیت‌آمیز بوده است

فعالان حقوق بشر عربستانی اعلام کرده‌اند راه اندازی کمپین اینترنتی برای لغو ممنوعیت رانندگی زنان در این کشور "موفقیت‌آمیز" بوده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی،  فعالان عربستانی اعلام کرده‌اند راه اندازی کمپین اینترنتی جهت لغو ممنوعیت رانندگی زنان در این کشور با وجود تهدیدهای رژیم ریاض "موفقیت‌آمیز" بوده است.

این کمپین که سال گذشته آغاز شد زنان عربستانی را ترغیب کرده است تا در حال رانندگی از خود عکس‌ یا ویدئو تهیه کرده و در اینترنت منتشر کنند.

روز یکشنبه (۴ آبان) نخستین سالگرد آغاز اعتراض‌ها به ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان بود.

ده‌ها تن از زنان عربستانی سال گذشته در اعتراض به این قانون پشت فرمان خودروها نشستند.

اکنون فعالان عربستانی می‌گویند واکنش مقامات نشان می‌دهد این کمپین موثر بوده است.

یکی از این فعالان اظهار داشت "روزی نبوده که یک یا دو ویدئو" از رانندگی زنان دریافت نکرده باشیم.

تا کنون بیش از ۲۸۰۰ نفر با امضای یک درخواست اینترنتی حمایت خود را از حق زنان عربستانی برای رانندگی اعلام کرده‌اند.

وزارت کشور عربستان سعودی روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای درباره هرگونه نقض قانونِ بحث‌برانگیز ممنوعیت رانندگی بانوان به زنان عربستانی هشدار داد؛ در این بیانیه آمده است این وزارتخانه با هر شخصی که "به هر صورت و یا با هر اقدام فرصت تضعیف انسجام اجتماعی را برای متخلفان فراهم نماید" شدیدا برخورد خواهد کرد.

عربستان سعودی تنها کشوری در جهان است که زنان را از رانندگی منع می‌کند. این ممنوعیت قرون وسطایی به واسطه فتوای روحانیون وهابی عربستانی بر زنان این کشور تحمیل شده است. چنانچه زنان عربستانی در این کشور اقدام به رانندگی کنند احتمال دستگیری، ارجاع به دادگاه و حتی شلاق خوردنشان وجود دارد.

گفتنی است عربستان سعودی از پذیرش درخواست گروه‌های حقوق بشری برای پایان دادن به آنچه نقض حقوق زنان خوانده شده سر باز زده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار