تقویم تاریخ در آینه ورزشی؛

امامعلی حبیبی سهمیه المپیک را به دست آورد

امروز دوشنبه 5 آبان 1393 هجری شمسی برابر با 2 محرم 1436 هجری قمری و 27 اکتبر 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، ‌68 سال پیش در چنین روزی در مسابقات وزنه برداری قهرمانی ایران جعفر سلماسی در دسته پر وزن توانست با بلند کردن 50.97گرم در حرکت پرس رکورد ایران را بشکند در دسته سبک وزن نیز مهینی با مجموع 305 کیلو گرم، 16.5 کیلو گرم رکورد ایران را بهبود بخشید و در میان وزن نیز ناصر میر قوامی با بلند کردن 310 کیلو گرم وزنه در مجموع 16.5 کیلو گرم رکورد ایران را افزایش دهد.
 
65 سال پیش در چنین روزی مسابقه‌های دوچرخه سواری قهرمانی ایران با شرکت تیم‌های  تهران، آبادان، اصفهان، تبریز، مشهد،‌بابل و قزوین در تهران برگزار شد در یک کیلومتر شروع ساکن اسداله‌ زرخش‌ از اصفهان با زمان یک دقیقه و 16 ثانیه و 4 صدم ثانیه اول، امیل مارکاریان از تهران با زمان 1 دقیقه و 16 ثانیه و 9 صدم ثانیه دوم و احمد طلاکش از اصفهان با زمان 1 دقیقه و 17 ثانیه سوم شد.
 
 در 100 کیلومتر استقامت که در جاده کرج- حصارک برگزار شد حسین گل طلب از تهران با زمان 3 ساعت و 11 دقیقه و 49 ثانیه به مقام اول رسید جاسم جاسم زاده‌ از آبادان با زمان 3 ساعت و 11 دقیقه و 49 ثانیه و 5 صدم ثانیه دوم شد و جلال خدایاری از تبریز با زمان 3 ساعت و 11 دقیقه و 50 ثانیه رتبه سوم را کسب کرد.

همچنین 65 سال پیش در چنین روزی مسابقات قهرمانی ورزش‌های باستانی کشور در تهران برگزار شد. در قسمت میل و چرخ، رمضان سه پرانه از شهرضا، مقازه از اصفهان و تامینی از اصفهان اول تا سوم شدند.
 
58 سال پیش در چنین روزی در مسابقات کشتی آزاد انتخابی المپیک ملبورن در وزن چهارم امامعلی حبیبی توانست توفیق جهان بخت را در زمان 1 دقیقه و 30 ثانیه  با فن سرو ته یکی، ضربه فنی کند و به عضویت تیم ملی ایران دربیاید. گفتنی است امامعلی حبیبی به سبب اجرای ماهرانه فن سر و ته یکی شهرت فراوانی داشت و تاکنون هیچ کس در ایران به خوبی او نتوانسته است این فن را اجرا کند.
 
57 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های تهران، تیم دارایی با زدن 2 گل به تیم شاهین در مسابقه نهایی قهرمان باشگاه‌های تهران نام گرفت.
 
38 سال پیش در چنین روزی تیم ارتش ایران در مسابقات بوکس ارتش‌های جهان که در غنا برگزار شد 2 مدال برنز در اوزان 75 کیلوگرم و 81 کیلوگرم به دست آورد.
 
حسین علی نژاد و داریوش جعفری برندگان این مدال ها بودند. تیم زامبیا با کسب 3 مدال طلا و 3 مدال برنز اول، آمریکا با کسب 2 مدال طلا، 2 مدال نقره و 2 مدال برنز دوم و مصر با 2 طلا و 4 برنز سوم شد.

در این مسابقات تیم های آمریکا، مصر، غنا، زامبیا، آلمان غربی، نیجریه، تایلند، ساحل عاج، ایران، الجزایر، ژاپن و فرانسه شرکت داشتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزن ، مسابقه ، تیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار