در نخستین کنفرانس قیر پاسارگاد مطرح شد

معافیت مالیاتی، درخواست صادرکنندگان قیر / مصرف بیش از 2 هزار میلیارد تومان قیر در کشور

رئیس انجمن صادرکنندگان فراورده‌های نفتی با اشاره به خارج کردن قیر از صادرات غیرنفتی گفت: به دلیل دریافت مالیات از صادرکنندگان قیر این محصول از لیست صادرات غیرنفتی خارج شد، بنابراین تقاضای ما این است که صادرکنندگان قیر از مالیات معاف شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ خسروجردی، رییس انجمن صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در همایش بین المللی قیر پاسارگاد با اعلام این موضوع اظهار داشت: امیدواریم در کشور راهکاری در نظر گرفته شود تا از تولید قیر بی‌کیفیت جلوگیری شود.
 
وی ادامه داد: متاسفانه واحدهای کوچک با تولید قیر بی‌کیفیت که هزینه تمام شده بسیار پایینی دارد، محصولات خود را با تفاوت قیمت‌های زیادی به بازار عرضه می‌کنند که در مواردی باعث جذب مشتریانی می‌شود.
 
خسروجردی افزود: استفاده از این قیر‌ها در راهسازی باعث می‌شود تا میزان خسارات جانی و مالی بیشتری به مردم وارد شود و در واقع تولید قیرهای بی‌کیفیت جنایتکارانه است.
 
وی گفت: در خصوص قیمت وی‌بی باید تعامل موثری مابین واحدهای پالایشگاهی و قیرسازی ایجاد شود.
 
رییس انجمن صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، خاطر نشان کرد: برای ساماندهی تولید قیر لازم است تا نرخ مازوت در کشور متناسب با وی‌بی‌ تعیین شود تا تولید مازوت کاهش پیدا کرده و خوراک مورد نیاز واحدهای قیرسازی تامین شود.
 
وی با اشاره به خارج کردن قیر از جمله صادرات غیرنفتی گفت: به دلیل دریافت مالیات از صادرکنندگان قیر این محصول از لیست صادرات غیرنفتی خارج شد، بنابراین تقاضای ما این است که صادرکنندگان قیر از مالیات معاف شوند.

پیمانکاران مجاز به خرید قیر از شرکت‌های استاندارد هستند

میرشفیع، معاون وزیر راه و شهرسازی در راه‌های روستایی گفت: ما سالانه 1500 تا 2000 میلیارد تومان مصرف قیر داریم که حجم بالایی از آن را از دو شرکت بزرگ نفت پاسارگاد و نفت جی تامین می‌کنیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته حمل و نقل و بسته بندی قیر بهبود یافت و این باعث شد که بازار بهتری بوجود آید.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برای آنکه کیفیت آسفالت بالا رود، تنوع خرید را کم کردیم و پیمانکاران تنها مجاز به خرید از شرکت‌های استاندارد هستند.

وی با اشاره به 200 هزار کیلومتر راه شوسه در کشور گفت: این رقم با کشورهای اطراف قابل قیاس نیست و نگهداری آسفالت آن نیازمند هزینه بالایی است.

میر شفیع خاطر نشان کرد: علاوه بر آنکه به دنبال ارتقا کیفیت قیر هستیم همچنین تنظیم بازار داخلی را نیز در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه عمده‌ترین مصرف‌کننده قیر در کشور وزارت راه است، افزود: کاهش ضخامت آسفالت یکی از مباحثی است که در وزارت راه دنبال می‌کند و این کار مستلزم استفاده از قیر باکیفیت است که در این راه شرکت‌های تولیدکننده قیر وزارت راه را حمایت کرده‌اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: قیر ، صادرات ، تولید ، تقاضا ، مازوت ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار