بایدن به ترکیه و اوکراین می‌رود

معاون رئیس جمهور آمریکا اواسط ماه نوامبر به اوکراین و سپس به ترکیه سفر خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد "جو بایدن"، معاون رئیس جمهور آمریکا اواسط ماه نوامبر به اوکراین و سپس به ترکیه سفر خواهد کرد.

کاخ سفید در حالی از سفر بایدن به ترکیه خبر می دهد که مشکل دفاع از شهر کوبانی سوریه، در نزدیکی مرز ترکیه تنش های فزاینده ای را میان آمریکا و ترکیه ایجاد کرده است.

یک روز بعد از انتخابات پارلمانی اوکراین که احزاب طرفدار غرب در آن پیروزی قاطعی به دست آورند اما در شرق این کشور جدایی طلبان طرفدار روسیه با از سرگیری درگیری ها از آن استقبال کردند، کاخ سفید اعلام کرد بایدن 17 نوامبر به اوکراین عزیمت و با پترو پوروشنکو، رئیس جمهور، این کشور دیدار خواهد کرد.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد سپس بایدن به مغرب و بعد از آن به ترکیه عزیمت خواهد کرد تا با "رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهور ترکیه دیدار کند.

پرتاب سلاح و مهمات توسط آمریکا برای مبارزان کرد که از شهر کوبانی در برابر محاصره داعش دفاع می کنند، تنش هایی را میان واشنگتن و آنکارا که این اقدام آمریکا را تصمیمی نادرست ارزیابی کرده، برانگیخته است.

ترکیه همچنین هفته گذشته اعلام کرد به مبارزان کُرد که از عراق برای شرکت در دفاع از کوبانی آمده اند، اجازه خواهد داد از خاک این کشور عبور کنند، اما تا این لحظه این جا به جایی انجام نگرفته است.   

 به گفته مطبوعات ترکیه، اردوغان حزب اتحاد دموکراتیک، حزب اصلی کرد سوریه را متهم کرده است که از بیم این که نفوذ خود را از دست ندهد، از نیروهای کُرد کمک نمی خواهد. ترکیه حزب اتحاد دموکراتیک را سازمانی تروریستی تلقی می کند.   

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار