کلهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مکتب عاشورا الهام بخش شیعیان در مبارزه با قدرت‌های مداخله‌گر است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: مکتب عاشورا می‌تواند به عنوان یک منبع الهام بخش عمل کند، خصوصا برای جریانهای شیعی مانند ‌شیعیان عراق، شیعیان یمن و علوی‌های سوریه که باید با تبیین قیام عاشورا از آن درس گرفته و در مقابل دشمنان ایستادگی کنند.

"رضا کلهر" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در رابطه با مبارزات مردم عراق در مقابل استکبار و الهام گرفتن آنها از قیام عاشورا، گفت: قیام عاشورا همواره به عنوان منبعی الهام بخش برای شیعیان در طول تاریخ بوده است  و از این منظر در برخورد با جریان‌های ظالمانه به صورت یک مکتب عمل کرده است.در نتیجه، نه تنها در عراق بلکه در سایر کشورهای منطقه ، هرگاه به سالگرد شهادت امام حسین (ع) نزدیک می‌شویم رنگ و بوی قیام عاشورا در مبارزات شیعیان بیشتر احساس می‌شود. 
 
وی افزود: حضور تکفیری‌ها و قدرت‌های بزرگ در عراق از نگاه مردم این کشور به عنوان یک حرکت ظالما‌نه است و از این رو در نظر داشتن مساله تاسوعا وعاشورای حسینی و حوادث ماه محرم در تقویت قدرت شیعیان و برخورد با قدرت‌های استکباری تاثیر بسزایی دارد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: قیام عاشورا با توجه به وجوه مختلفی که دارد باید به خوبی تبیین شود. یکی از وجوه این قیام مبارزه با سو‌استفاده از مذهب است، که می‌تواند الهام بخش شیعیان در مواردی باشد که دشمنان از مذهب علیه مذهب استفاده می‌کنند.

کلهر در پایان خاطر نشان کرد : بعد از شکل گیری بیداری اسلامی در کشورهای عربی و شدت یافتن این جریان درمنطقه، اسلام به عنوان منبع این حرکت‌ها در مقابل کسانی شد که  می‌خواهند آن را به حاشیه برانند.مکتب عاشورا می‌تواند به عنوان یک منبع الهام بخش در این جهت عمل کند. مخصوصا برای جریان‌های شیعی مانند ‌شیعیان عراق،  شیعیان یمن وعلوی‌های سوریه که باید با تبیین قیام عاشورا از آن درس گرفته و در مقابل دشمنان ایستادگی کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: استکبار ، شیعیان ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار