رییس سازمان توسعه و تجارت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

واردات خودرو به کشور در انحصار هیچ شخصی نیست / داشتن کارت بازرگانی شرط واردات

افخمی‌راد گفت: واردات خودرو به صورت تجاری هیچ محدودیتی ندارد و هر کس که کارت بازرگانی دارد می‌تواند اقدام به واردات خودرو نماید و در انحصار شخص یا اشخاصی نیست.

ولی الله افخمی‌راد رییس سازمان توسعه و تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود انحصار واردات خودرو تنها در دست چند نفر است؟ گفت: واردات خودرو به صورت تجاری هیچ محدودیتی ندارد و هر کس که کارت بازرگانی دارد می‌تواند اقدام به واردات خودرو نماید.

وی افزود: البته جهت ارائه خدمات پس از فروش بهتر است سازوکاری باشد که افراد محدود و مشخصی اقدام به واردات خودرو کنند اما در حال حاضر واردات خودرو به کشور آزاد است و در انحصار شخص یا اشخاصی نیست.

رییس سازمان توسعه و تجارت تاکید کرد: در حال حاضر بخش کمی از خودروهای با برند مشهور توسط نمایندگی‌ها به کشور وارد می‌شود و اکثر آن توسط افراد دیگر وارد می‌شود.

افخمی‌راد تصریح کرد: فروشندگان خودرو نیز تمایل دارند نماینده‌ای مشخص اقدام به خرید خودرو و عرضه آن در کشور جهت ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی به مشتری نماید.

وی ادامه داد: در حال حاضر ضوابط کشور ما این است که واردات خودرو آزاد است و هر کس که کارت بازرگانی داشته باشد می‌تواند اقدام به واردات آن نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار