امير کويت:

مهار هزینه‌ها برای مقابله با کاهش بهای نفت ضروری است

امير کويت از دولت و پارلمان اين کشور نفت‌خيز خليج فارس خواست برای مهار هزينه‌های عمومی در پی کاهش قيمت‌های نفت وارد عمل شوند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، شيخ صباح الاحمد الصباح امير کويت در نطقي در افتتاحيه دوره جديد پارلماني اين کشور گفت: ما شاهد دور جديدي از کاهش قيمت هاي نفت به سبب عوامل سياسي و اقتصادي تاثير گذار بر اقتصاد جهاني هستيم و به تدريج تاثير آن را بر اقتصاد ملي حس مي کنيم.

وي افزود: من از شما، دولت و پارلمان، مي خواهم تا قوانين لازم را براي حفظ ثروت ملي و منابع مالي، تصويب کنيد.

امير کويت گفت: شما مسئوليت داريد اسراف منابع را متوقف کنيد؛ هزينه ها و يارانه ها هم بايد به نفع افراد نيازمند باشد تا به سطح زندگي آنان لطمه نخورد.

قيمت نفت خام از پايان ژوئن يک چهارم ارزش خود را از دست داد و اين مسئله احتمالا بر کشورهاي نفت خيز تاثير خواهد گذاشت.

کويت 94 درصد از درآمدهاي خود را از نفت به دست مي آورد و اين کشور در 15 سال اخير ذخاير مالي بيش از 500 ميليارد دلاري به سبب مازاد بودجه خود به دست آورده است.

شيخ صباح همچنين تحقق طرح هاي بزرگ را براي تنوع بخشيدن به منابع درآمدي کشور خواستار شد.

شيخ جابر مبارک الصباح نخست وزير کويت نيز کاهش قيمت هاي نفت را نگران کننده خواند و گفت اين مسئله بازنگري هايي را در سياست هاي اقتصادي کشور از جمله سياست هزينه ها ايجاب مي کند.

کويت که هر سال 18 ميليارد دلار يارانه مي پردازد، دو هفته پيش يارانه هاي پرداختي براي سوخت را اندکي کاهش داد و قصد دارد اين کار را براي آب و برق هم انجام دهد.

کويت يک ميليون و 250 هزار جمعيت بومي دارد و دو ميليون و 800 هزار خارجي را نيز در خاک خود پذيرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار