ولایتی در دیدار با نماینده چین در گروه 5+1:

رفتار کشورهای غربی در زمینه مذاکرات هسته‌ای ایران دوگانه است / هیچ محدودیتی برای گسترش روابط و تعامل با چین نداریم

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رفتار برخی از کشورهای غربی در زمینه مذاکرات هسته‌ای با ایران کاملاً دوگانه است و آن‌ها درصدد وارد آوردن فشار به ایران هستند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "وانگ چون" نماینده چین در گروه 5+1 که برای دیدار با مقامات کشورمان وارد ایران شده است دقایقی پیش در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با علی‌اکبر ولایتی رئیس این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

علی اکبر ولایتی در دیدار با وانگ چون نماینده چین در گروه 5+1 که برای رایزنی با مقامات کشورمان در زمینه موضوعات هسته‌ای وارد ایران شده است ضمن خوشامدگویی به او و هیئت همراه در رابطه با سابقه روابط دو کشور ایران و چین اظهار داشت: من نخستین بار یک سال پس از تصدی مقام وزارت امور خارجه ایران در سال 1981 با وزیر خارجه چین ملاقات کردم و از آن زمان روابط دو کشور گسترده شد و در حال حاضر هم معتقدیم که روابط دو کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر داشتن روابط استراتژیک با چین اظهار داشت: در زمینه مذاکرات هسته‌ای رفتار برخی از کشورها کاملاً دو‌گانه بوده و آن‌ها درصدد وارد آوردن فشار به ایران هستند.

مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری با اشاره به این‌که تناقض در رفتارهای برخی کشورهای غربی در مورد کشورهای مختلف مشهود است تصریح کرد: باید تلاش کرد تا مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 5+1 در چارچوب مناسب به پیش برود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ایران و چین پروژه‌های مشترک زیادی دارند که این پروژه‌ها می‌تواند در آینده از رشد روزافزون برخوردار شود.

ولایتی با اشاره به ملاقات‌های مختلفی که طی سال گذشته بین رؤسای‌جمهور و مقامات عالی‌رتبه چین صورت گرفته، گفت: دیدارهای اخیر مقامات عالی‌رتبه ایران و چین بسیار مثبت بوده و می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور محسوب شود.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در پایان خاطرنشان کرد: ما هیچ‌گونه محدودیت و سقفی برای داشتن روابط و تعامل با کشور چین قائل نیستیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: چین ، وانگ ، چون ، ولایتی ، تشخیص ، مصلحت ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار