آمنه بهرامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نقش پشیمانی بر دار قلب آمنه بافته شد/ پشیمانم که اسید‌پاش را قصاص نکردم

طعمه اسید پاشی گفت: بخشش قصاص اسید‌پاشی بزرگترین اشتباه من بود.

 آمنه بهرامی تهرانی طعمه اسیدپاشی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: از زمان اسید پاشی تا گذران مراحل دادرسی،تمام فعالان حقوق بشر سعی کردند که من را متقاعد به بخشش کنند اما من در لحظه قصاص فقط به خود و خانواده‌ام  فکر کردم به این علت که تحمل اجرای حکم را نداشتم اما قانون به عنوان مدعی العموم‌ باید این حکم را اجرا می‌کرد.
 
بهرامی گفت: خوشبختانه بر اساس سخنان اخیر سخنگوی قوه قضاییه در این نوع جرم‌ها، اگر شاکی خصوصی می‌بخشد قانون به عنوان مدعی‌العموم و به عنوان جرم عمومی نباید ببخشد و حکم برای مجرم اجرا شود و من باید این حکم را اجرا می‌کردم تا آمنه دیگری مورد هجوم اسید‌پاش قرار نگیرد.
 
وی اظهار داشت: زمانی که اجرای حکم قصاص را بخشیدم تقاضای دیه مرد کامل که 200 میلیون در آن زمان بود کردم و در حال حاضر دیه به 600 میلیون رسیده است اما با وجود عدم پرداخت دیه اسید پاش از زندان آزاد شده است.
 
 بهرامی تهرانی از هزینه‌های سنگین جراحی گفت: بر اساس نظر پزشکان سلامتی من دیگر قابل برگشت نیست و در گذر زمان‌ زخم‌های دیگری در بدن من پدیدار می‌شود چون سوختگی‌ اسید‌پاشی بدترین نوع سوختگی محسوب می‌شود و متاسفانه هزینه‌های سنگین پزشکی برای من مانع از اجرای عمل جراحی به طور کامل می‌شود.
 
بهرامی اذعان داشت: در دولت‌های گذشته کمک‌هایی در این زمینه به من شد اما زمانی هم مورد بی توجهی قرار گرفتم و تا روی کار آمدن دولت بعدی و توجه رییس جمهور بعدی به این مسئله آسیب‌های جدی به بدن من وارد شد.
 
وی بیان کرد: الان نیز بسیار به حمایت دولت حاضر نیازمندم‌ چه بسا که اگر به موقع به فریاد من نرسند مجددا جراحت عمیق‌ دیگیری بر بدن من وارد می‌شود.
 
 آمنه بهرامی تهرانی عنوان کرد: بعد از جراحت های ظاهری که از اسیدپاشی به وجود آمد الان با جراحت‌های عمیقی چون سوختگی ریه‌ها که نفس تنگی را به همراه دارد مواجه شده‌ام که بر اساس نظر پزشکان ناشی از گاز اسید در زمان اسید پاشی است.
 
بهرامی از حادثه اخیر اسیدپاشی اظهار ناراحتی کرد و  گفت: رئیس جمهور وقت اعلام کرده که به حادثه دیدگان اسید‌پاشی کمک می‌کند و امیدوارم به مشکلات من هم رسیدگی کنند تا قبل از اینکه پشیمانی دیگری به وقوع بپیوندد.
 
آمنه بهرامی از دروغین بودن وعده‌های فعالان حقوق بشر گفت: زمانی که درخواست کمک از فعالان حقوق بشر را کردم هیچ گونه توجهی نکردند و من را با مشکلاتم تنها گذاشتند و فقط به عنوان یک سوژه مهم تبلیغاتی برای شهرت خود از من استفاده کردند و تمام مدت وعده‌های دروغین به من می‌دادند و از نظر مالی و عاطفی به من کمک نکردند.
 
بهرامی تهرانی اذعان داشت: دولت باید توجه بیشتری به اجرای احکام داشته باشد به علت اینکه یک نوع عدم امنیت عمومی در کشور ایجاد شده است و اگر امثال آمنه تحمل اجرای چنین حکمی را ندارد دولت وظیفه اجرای قصاص را به عهده بگیرد تا شاهد اسید‌پاشی آمنه‌ها و سهیلاهای‌ دیگر نباشیم.
 
آمنه بهرامی عنوان کرد: در حال حاضر به علت هزینه‌های سنگین حتی در خرج روزمره خود نیز دچار مشکل شده‌ام و به شدت نیازمند کمک مالی دولت هستم.

آمنه بهرامی در کلام آخر گفت: چشم در برابر چشم نام کتابی است که در شرح حال زندگی خود نوشته‌ام تا با خرید کتاب از آمنه بهرامی تهرانی حمایت شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: حقوق ، اسید ، قصاص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
javad
۱۹:۵۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۳
متاسفانه همین الان هم با خبر شدم که برادر ایشان در اثر ضربه روحی که ناشی از اسید پاشی بوده اقدام به خودکشی نموده و متاسفانه فوت کرده. امیدوارم تا قوه قضاییه مقصران این قبیل حوادث را به سزای عمل وحشیانه خود برسانند تا درس عبرتی برای دیگران باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
وقتي تصور ميكنم اون پسره جاني اسيد پاش الان داره راحت ميچرخه و از زندگي لذت ميبره جگرم ميسوزه اگه ميشناختمش خودم قصاصش ميكردم تا بيشتر از اين از عمل زشت خودش لذت نبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
اشتباه بزرگ اين دختر جوان و قرباني، بخشش اين جنايتكار است . يعني هم به خودش ظلم كرده و هم به اجتماع كه چنين فرد خطرناكي را دوباره به اجتماع بازگردانده.
وآنها هم كه در خصوص بخشش چنين كثافتهايي پادرمياني ميكنند آنها هم اشتباه و ظلم مي كنند هم به قرباني و هم به اجتماع
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۰۶ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
هیچ جنایتیو نباید بخشید حتی اگه طرف جنایتکار پشیمون باشه .چون تو اجتماع سنگ روسنگ بند نمیشه.خدا از حقش نمگذره بنده خدا هم نباید بگذره
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۹:۰۷ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
اونموقع که دنبال شهرت بخشنده بزرگ بودی باید به همچین روزی هم فکر میکردی.
Iran (Islamic Republic of)
علا
۱۸:۵۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۳
نمي دونم چي بايد گفت...
آخرین اخبار