سخنگوی کمیسیون عمران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

طرح افزایش قیمت آب در مجلس/ بیشترین هدررفت آب مربوط به بخش کشاورزی است

لاهوتی گفت: طرح دو فوریتی افزایش قیمت آب مشترکین پرمصرف توسط نمایندگان مجلس ارائه شده است.

لاهوتی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: نمایندگان مجلس طرح دو فوریتی افزایش قیمت آب مشترکین پرمصرف را مطرح کردند.

وی افزود: در این طرح برای مشترکینی که بیش از الگوی مصرف آب مصرف می‌کنند به ازای هر لیتر افزایش قیمت 5 تا 10 هزار تومانی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای بازدارنده بحث قیمت است افزود: در مورد مدیریت مصرف آب فرهنگ‌سازی مناسبی صورت نگرفته است.

لاهوتی تصریح کرد: آبیاری فضای سبز با آب تصفیه شده توسط شهرداری، پرت 35 تا 40 درصدی آب و سوء‌مدیریت‌ها از عوامل تأثیرگذار در بحث بحران آب بوده است و همه اینها به حساب سرانه مصرف خانوار زده می‌شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: تنها هشت درصد آب کشور در بخش شرب و صنعت استفاده می‌شود و 92 درصد دیگر آن در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشترین هدررفت آب مربوط به بخش کشاورزی است که این موضوع وحشتناک است.

لاهوتی اظهار داشت: نبود مدیریت درست منابع از عواملی بوده که شرایط کم‌آبی را تشدید کرده است و اگر در این زمینه تصمیمات درستی گرفته شود بخشی از مشکلات حل می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: نباید تمامی اشتباهات را متوجه مردم کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: قیمت ، هدررفت ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار