سردار احمدی مقدم:

چهره منتشر شده از فرد اسیدپاش در فضای مجازی تنها به عنوان سرنخ‌ است

فرمانده نیروی انتظامی درخصوص انتشار تصویری از متهم احتمالی اسیدپاشی، گفت: با مشخصاتی که قربانیان و یا آنهایی که در معرض تهدید قرار گرفته بودند، از متهم تصویری ترسیم و تصویر نگاری کرده و آن را بررسی می کنیم، این عکس‌ها تنها به عنوان سرنخ‌ هستند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه همایش پدافند غیرعامل، در جمع خبرنگاران و در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در ناجا در راستای پدافند غیرعامل، اظهار داشت: خوشبختانه ما توانسته‌ایم ادبیات پدافند غیرعامل را در نیروی انتظامی در قالب فعالیت‌های خود بومی‌سازی کنیم برای مثال در پاسگاه‌های مرزی سعی کردیم بطوری غنی سازی کنیم که در مواقع بحران کمترین آسیب به نیروها وارد شود. 

وی ادامه داد: این پاسگاه‌ها باید از نظر موقعیت، نقشه، مصالح و سیستم‌های هشدار‌دهنده ایمنی در سطح بالایی باشند؛ همچنین در شهرها نیز اگر حوادث طبیعی و غیرطبیعی رخ داد نباید کلانتری ما اولین جایی باشد که امداد‌خواه باشد، باید شرایطی وجود داشته باشد که اگر بحرانی به وجود آمد این واحد بتواند توانمند بوده و این مسئله به طور کامل متناسب با اولویت‌ها ما عملیاتی شده است. 

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: البته برنامه های پدافندی ما متناسب با اولویت ها است و در این خصوص تهران را در اولویت قرار داده ایم؛ اگر سوخت و یا برق قطع شد و یا زلزله‌ای اتفاق افتاد ابزارهایی وجود داشته باشد که بتوانیم آمادگی خود را تضمین کنیم، لذا برنامه مفصلی انجام شده است البته همه اینها در ابتدای راه قرار دارد. 

احمدی‌مقدم تأکید کرد: در حوزه سایبری و ایمن‌سازی سامانه‌های وسیعی که در اختیار داریم و ایمنی‌سازی در مقابل هکر‌ها و مشکلاتی که در سازمان‌ها به وجود خواهد آمد، تضمین بخش سوخت و انرژی دستگاه‌ها و حوزه‌های مختلف دیگر که شامل 50 عنوان می‌شود و در نیروی انتظامی اقداماتی صورت گرفته شده است و یا در ابتدای راه قرار داریم؛ پدافند غیرعامل خوشبختانه امروز به متن فعالیت‌های ما وارد شده است و گستره مطلوبی در کشور پیدا کرده است. 

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص آخرین تحقیقات مرتبط با حوادث اسید‌پاشی در اصفهان نیز گفت: همچنان در حال بررسی موضوع و سرنخ‌ها هستیم و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم. 

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی درباره دستگیری مظنونانی در خصوص این حادثه افزود: اگر کسی دستگیر شود و اعتراف کند و ما در این باره به قطعیت برسیم حتما به سرعت به رسانه‌ها و افکار عمومی اطلاع رسانی می کنیم؛ ممکن است از هر کسی به موجب‌ ظن و گمان تحقیقاتی صورت بگیرد اما به معنای این نیست که این افراد عامل اسیدپاشی هستند. 

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص وقوع اسیدپاشی در شهرهای دیگر از جمله تهران نیز گفت: ما در هیچ شهر دیگری چنین حادثه‌ای نداشتیم، در تهران نیز یک نفر اقدام به تهدیداتی در این رابطه کرده بود که دستگیر شد. متأسفانه افرادی با انگیزه شوخی، ماجراجویی، آزار و اذیت و آب به آسیاب دشمن ریختن، خیال می ‌کنند که می‌توانند فضای ناامنی را در کشور ایجاد کنند. 

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ما حتی در اصفهان حادثه‌ای داشتیم که خانمی ادعا کرده بود مورد اسید‌پاشی قرار گرفته، اما پس از تحقیقات از وی مشخص شد، مایع شوینده توسط این فرد به روی خودش ریخته شده اما این خانم برای جلب نظر دیگران و هیاهو راه انداختن ادعای اسیدپاشی کرده بود. این مسئله انقدر پیچیده نیست که با انجام دادن دو سه حادثه در اصفهان کل مردم احساس ناامنی کنند. 

احمدی‌مقدم گفت: ما در اصفهان فضا را تحت کنترل خود داریم تا حادثه دیگری اتفاق نیفتد و با قوت نیز به دنبال کشف مسئله هستیم اما منتظریم تا پرونده به پایان خود برسد. 

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برخی آب‌پاشی‌ها در تهران که به قصد آزار و اذیت انجام می‌شود نیز گفت: این مسئله نیز در قالب همان بحث قرار می‌گیرد که برخی با ایجاد هیاهو به دنبال ایجاد ناامنی در جامعه هستند. 

فرمانده ناجا در خصوص فراخوان تجمعات در واکنش به اسیدپاشی در اصفهان نیز گفت: هر تجمعی باید با مجوز قانونی باشد و پلیس به هیچ وجه اجازه تجمع غیرقانونی را نمی‌دهد البته تمام این تلاش‌ها منشاء واحد دارد که به دنبال ترویج فضای ناامنی در کشور هستند. خوشبختانه هیچکدام از این فراخوان‌ها با اقبال چندانی روبرو نشده است. 

فرمانده ناجا در پاسخ به خبرنگاری، درخصوص انتشار تصویری از متهم احتمالی اسیدپاشی، تصریح کرد: با مشخصاتی که قربانیان و  یا آنهایی که در معرض تهدید قرار گرفته بودند، از متهم تصویری ترسیم و تصویر نگاری کرده و آن را بررسی می کنیم. این عکس‌ها تنها به عنوان سرنخ‌ هستند و ما فعلا نمی‌توانیم در این خصوص مطلبی را قطعی اعلام کنیم چرا که متهم در همه جا با چهره باز دیده نشده است و ما تمام سرنخ‌ها را دنبال می‌کنیم و امیدواریم به زودی به نتیجه برسیم. 

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با تلاش برای ایجاد ناامنی در مناطق شرقی کشور نیز گفت: ما چیز جدیدی در آنجا نداریم و حرف ها همان حرفهای گذشته است. در اعترافات گروهک ریگی دیدید که به کدام سازمان‌ها و دستگاه‌های خارجی متصل هستند و ماموریت می‌گیرند، گروه جیش‌الظلم نیز بازسازی شده همان گروهک سابق است و تلاش دشمن این است که فضا را به سمتی ببرد که کشور ایران را که درمنطقه امن است ناامن جلوه دهد، زیرا جمهوری اسلامی ایران مورد حسد است و نمی‌خواهند این شرایط ادامه پیدا کند لذا اقدامات کوچکی را این گروه در مناطق مرزی انجام می‌دهند که با بزرگنمایی زیاد روبرو می‌شود. 

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص تشکیل شورای عالی فضای مجازی و تأخیر برگزاری آن نیز گفت: جلسه این گروه قرار بود تشکیل شود اما ظاهرا به دلیل عدم آمادگی دستور کار، لغو شد اما کارگروه‌های این شورا و دبیرخانه در حال فعالیت هستند و حتی یکی از سران قوا نیز می‌تواند به جای رئیس‌جمهور آن را تشکیل دهد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مژده
۱۹:۱۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۳
ای باباچرااخه اینکاروکرده مشکل روانپریشی داره
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۴۸ ۰۹ آبان ۱۳۹۳
اگر به صورت یک اسید پاش اسید پاشیده وقصاص شود دیگر این پدیده زشت تکرار نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
irani
۰۹:۵۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۳
این افراد روانی باید ان شا الله بعد از دستگیری بلافاصله در ملا عام اعدام بشن تا دل مردم و قربانیان کمی خنک بشه و دیگه تکرار نشه
Iran (Islamic Republic of)
محمودیان
۲۱:۳۵ ۰۸ آبان ۱۳۹۳
عکسی که پخش شد به قیافه ش میاد که خودش باشه .معلومه که تو اسراییل آموزش دیده ..عامل خودفروخته موساد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۲۸ ۰۸ آبان ۱۳۹۳
لعنت خدا به رسانه های بیگانه که مردم ساده لوح مارو گمراه میکنند.انشالله مردم بیدار بشن.انشالله زودتر دستگیر بشن تا مشتی ب دهن کثیف رسانه های بیگانه و منافقین باشه.
Iran (Islamic Republic of)
اميرعلي
۱۹:۳۱ ۰۸ آبان ۱۳۹۳
واقعا متاسفم كه اسم شهرمون اصفهان رو بدنام مي كنند...


)-:
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۰۶ ۰۸ آبان ۱۳۹۳
خدا کنه هرچه زودتر دستگیر بشه و براساس عدالت با او رفتار شود نه براساس احساس که به تاثیر پذیری ازهیاهوی رسانه ها باشد مانند داستان آن دو زورگیرجلوی بانک که اعدام شدند ولی با بقیه زورگیران این حکم اجرا نشد.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۵:۴۵ ۰۸ آبان ۱۳۹۳
برو بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۸ آبان ۱۳۹۳
اقتصاد ، فرهنگ ، صنعت توريست و تمدن در اصفهان ،همه و همه دچار مشكل شد ، در يك كلام اصفهان نابود شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۰۸ آبان ۱۳۹۳
عکس را نمایش دهید شاید همسایه ما باشه/هه هه هه
Netherlands
ccngirss
۰۱:۱۴ ۰۸ آبان ۱۳۹۳
20
United States of America
جاوید
۰۰:۲۵ ۰۸ آبان ۱۳۹۳
به نظر من دولت و قوه قضاییه همچنان که پیگیری بعد از حادثه انجام میدهند در رسانه ها اعلام کنندکه من بعد به دستگیر کننده جانی این نوع جنایتها علاوه بر اجر معنوی پاداش مالی شایانی تعلق خواهد گرفت.باشد تا دیگر شاهد این نوع جنایات نباشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۸ آبان ۱۳۹۳
درود امیر
Turkey
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
جطریه که درهمین کشورهمسایه ترکیه اگر دزدی بشه ظرف 48 ساعت فرد دستگیر میشه در تلویزیون پخش میشه ولی شماهنوز بعداز 10 روز هیچ سرنخی ندارید این همه هزینه هم صرف میکنید اگر میخواستید یه تروریست روبگیرید چکار می کردید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۰۶ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
باید بگیرنش چشماشو کور کنند دماغشو هم ببرند بعد ولش کنند بره
اون وقت ببینیم کسی باز جرأت میکنه از این غلطا بکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
باید یه جوری عاملان این جنایت تنبیه بشن که دیگه کسی بفکر اسید و اسیدپاشی نیفته. باید کم کم روشون اسید بریزن!!! و زجرکششون کنن.
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۰:۵۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
من عكس اين فرد جاني روديدم اين فرد هيچ شباهتي به ايراني ها نداره بيشتر شبيه پاكستاني ها ياهنديهاست اميدوارم انشاءالله هرچه زودتر بدام بيوفته.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
هرگز نمی بخشند اگر خواهر خودشان با اسید سوخته بود حاضر بودند رضایت بدهند ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۴۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
اینکه چهره سردار خودمونه چهره اون بابا که نباید پخش بشه
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۹:۱۸ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
خیلی جالبه!!میدونین چرا؟ چندتا جوون رقصیدن و کلیپشون منتشرشد درکمترین زمان ممکن دستگیرشدن اما الان اینو نتونستن بگیرن!!کلی خندیدم
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۸:۲۰ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
اینها رانباید ببخشند چون اگر بخشیدند جنایتها بیشتر میشود بخشش خوب است ولی نه برای آشغالهایی مثل اینها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
تصویر مردی که پلیس ایران وی را متهم احتمالی اسید‌پاشی‌های اصفهان معرفی کرده متعلق به دکتر علی جلالی٬ مدرس بین‌المللی و عضو هیات مدیره انجمن علمی استاندارد ایران است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
مطمئن باش که احدی در این رابطه دستگیر نخواهد شد
تا چند وقت دیگه معلوم میشه که این افراد خودشون به خودشون اسید پاشیدن!!!
Iran (Islamic Republic of)
شاكر بستانچي
۱۸:۱۸ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
بعد دو هفته هنوز سرنخ پيدا كردند ماشاالله...به اين پليس ايران!
Netherlands
امير
۱۷:۵۳ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
اينا رو نبايد اعدام كرد اين جور ادمارو بايد تيكه تيكه كنن كه با دختر مردم اين كارارو ميكنم
Iran (Islamic Republic of)
عليرضا
۱۷:۲۴ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
بابا اين عكس كه متعلق به سردار خودمان است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۱۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
اینبار بخشش در کار نیست خدا در کمین ستمکاران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
اگر دستگیر شوند بخشیدن آنها امکان ندارد چون وجهه کشور را خراب کردند و به عنوان اقدام علیه امنیت ملی اعدام خواهند شد.
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۶:۲۶ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
انشااله با تلاش نیروی انتظامی مسببین این جنایت دستگیر میشن وبعد باید علنی محاکمه بشن تا درس عبرتی برای کسایی بشه که مخل نظم وامنیت مردم میشن.
Netherlands
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
سر نخ یا سر کراوات
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۵:۰۰ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
باس بگیرنشو بفرستنش بالای دار....
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۴:۲۸ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
یک کلام بگه هدفش ازین کار چی بوده و اگه کسی همچین کاری با خانواده خودش کنه چه حالی بش دست میده
-
racist
۱۳:۳۶ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
اگه اینها دستگیر و حکمشان هم صادر بشه قربانی ها اینها رو خواهند بخشید و این جنایکارها پرروتر خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
قانون نباید اجازه بده که بخشیده بشن.
Iran (Islamic Republic of)
قربانی
۱۳:۱۵ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
غیر از ظلم بزرگی که به صدمه دیدگان شده اینها ظلم بزرگی به جامعه، امنیت ،حقوق بشر ،جهانگردان واقتصادملی زده اندوباید در دیگ اسید ذوب شوند
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۲:۱۷ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
لعنت خدا بر این ارازل
آخرین اخبار