غریب‌رضا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سیاست عاشورایی رهبر معظم انقلاب تنها راه مقابله با برنامه‌های غرب در منطقه است

مدیر موسسه گفتگوی دینی با بیان اینکه حمایت از جریان‌های آزادیبخش و مستضعفین از خدمات انقلاب اسلامی بوده است، گفت: برنامه غرب و کشورهای همپیمان آن مانند عربستان که هزینه‌های هنگفتی را برای ایجاد گروه‌های تکفیری به منظور تخریب منطقه انجام می‌دهند، چیزی جز سیاست عاشورایی رهبر معظم انقلاب نمی‌تواند سرکوب کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین"حمیدرضا غریب‌رضا" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تقارن عاشورای حسینی با روز جهانی استکبار ستیزی گفت: روح و هویت حرکت انقلابی امام حسین(ع) عدم پذیرش و مقابله با طاغوت زمان خودش بود. در قرآن از ما خواسته شده که با خدا، حاکمیت و دستورات الهی ایمان داشته و در مقابل نسبت به طاغوت زمان خود یعنی افرادی که به زور قدرت را بدست گرفته و برخلاف اراده الهی و حقوق انسان‌ها حرکت می‌کند، مقتدرانه بایستیم.
 
وی با بیان اینکه عاشورا به ما می‌آموزد با کسانی که با اعمال نفوذ حقوق انسان‌ها را پایمال می‌کنند برخورد کنیم تا عدالت اسلامی محقق شود، تصریح کرد: عباعبدالله الحسین(ع) برای اصلاح انحراف‌های امت پیامبر و احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و در دنیای معاصر نیز حرکت انقلابی و مبارزه با طاغوت زمان تجلی پیدا می‌کند.
 
مدیر موسسه گفتگوی دینی افزود: در مبارزه با استکبار نوینی که مدعی‌است قدرت‌های جهانی و غرب به نام حقوق بشر و انسان دوستی ولی در باطن چیزی جز اعمال نفوذ و سلطه طلبی و امپراتوری مشهود نیست، باید ایستاد.
 
غریب‌رضا با بیان اینکه غرب به بهانه حضور در منطقه، گروهک‌های تروریستی را به وجود آورده است، عنوان کرد: غرب در آسیا و خاورمیانه به بهانه حقوق بشر و کمک به منطقه به ایجاد رعب و وحشت و اسلام‌هراسی می‌پردازد، اما در باطن برای غارت نسل و منابع ملی مصداق بارز طاغوت زمان است.
 
وی ادامه داد: اگر امام حسین (ع) در این دوران هم حضور داشتند، به حکومت استکبار اعتراض و در مقابل آن و ایستادگی می‌کردند و این همان کاری است که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در مسیر تقویت مستضعفین صورت می‌دهند.
 
مدیر موسسه گفتگوی دینی با بیان اینکه حمایت از جریان‌های آزادیبخش و مستضعفین از خدمات انقلاب اسلامی بوده است، تصریح کرد: امروز شاهدیم برنامه غرب و کشورهای همپیمان آن مانند عربستان هزینه‌های هنگفتی را برای ایجاد گروه‌های تکفیری به منظور تخریب منطقه انجام می‌دهند چیزی جز سیاست عاشورایی رهبر معظم انقلاب نمی‌تواند رفتار آنان را سرکوب کند.
 
وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب با نگاه حسینیشان، تقویت نیروهای مردمی، سازماندهی در مقابل گروه‌های تکفیری، نقشه‌های شوم غرب را خنثی کرده و این می‌تواند بزرگ‌ترین ضربه به غرب باشد.
 
غریب رضا در پایان خاطرنشان کرد: ریشه موفقیت‌های ایران در منطقه چیزی جز الهام بخشی روز عاشورا و سبک سیاست حضرت امام حسین (ع) نبوده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: استکبار ، ستیزی ، عاشورا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار