معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش

مدیریت زمان درکیفیت بخشی آموزش، از اهداف برنامه درسی ملی است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش با بیان این که مدت زمان 100 دقیقه برای آموزش منطبق بر زیرنظام برنامه درسی ملی است گفت: اجرای کامل این زیرنظام در کیفیت بخشی مسائل آموزشی مؤثر است.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  علی زرافشان در حاشیه گردهمایی مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزش وپرورش استان های سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد،با اشاره به نوآوری های خوب استان ها در اجرای پروژه مهر گفت: اجرای «طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی» در گروی مشارکت مدیران کل آموزش وپرورش استان هاست.

وی «نیروی انسانی»، «زمان آموزش»، «مکان آموزش»، «محتوای آموزشی» و «معلم» را از عوامل مؤثر بر امورآموزشی برشمرد و افزود: برای تحقق ارتقای مدیریت آموزشگاهی باید فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مطابق دستورالعمل ارسالی به استان ها صورت گیرد تا با انتخاب اصلح به ارتقای کیفیت بخشی آموزش برسیم.

زرافشان با تأکید بر مدت زمان 100 دقیقه برای آموزش، خاطرنشان کرد: این مهم در زیرنظام برنامه درس ملی به روشنی تصریح شده و مدیران کل باید بر اجرای آن اهتمام ویژه داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش با اشاره به استقرار پایه نهم در سال تحصیلی آینده، عنوان کرد: در متوسطه اول نیاز به 50 هزار معلم پیش بینی می شود که در سال بعدی نیز همین تعداد نیرو در متوسطه دوم هم موردنیاز است که باید تدابیر سامان دهی برای این موضوع از هم اکنون انجام شود.

وی به افزایش 101 پژوهش سرا به مجموعه پژوهش سراهای کشوری در سال تحصیلی جاری اشاره کرد و ادامه داد: باید در هر پژوهش سرا، یک آزمایشگاه نانو ایجاد شود تا دانش آموزان بتوانند از ظرفیت های پژوهش سراها به نحو احسن استفاده کنند.

زرافشان «اشتغال زایی» و «کارآفرینی» را از طرح های کشوری آموزش وپرورش عنوان و تصریح کرد: برای تجهیز هنرستان ها در سال تحصیلی جاری مبلغ 25 میلیارد تومان تخصیص یافته که در مقایسه با سال قبل چندین برابر شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار