عملکرد بازار سرمایه در پایان هفته اول ابان؛

خروج بازار سرمایه از رکود و ایجاد ثبات منطقی در فضای اقتصادی

به نظر میرسد که بازار از رکود خارج شده و تا حدودی ثبات منطقی خود را به دست آورده در چنین شرایطی که سهام ها در کف قیمتی خود هستند شاید تشکیل سبدی ازاینگونه سهام ها برای بلند مدت یکی از استراتژی های مناسب باشد.

محمد رضا گیوکی کارشناس بازار سرمایه  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه در خصوص روند بازار سرمایه در هفته اول ابان بیان کرد:  شاخص کل اولین هفته آبان ماه را  با رشد اندکی آغاز کرد و به 74152 واحد رسید.

وی با اشاره به تاثیر گذار ترین نمادها در معاملات گفت: تولید کنندگان فلزات اساسی و گروه بانکی بیشترین تاثیر مثبت و تولید کنندگان شیمیایی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

گیوکی در مورد تاثیر شاخص فرابورس تصریح کرد: نیز در اولین روز هفته افت 0.6 واحدی را شاهد بود. که مارون بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس گذاشت.

فعال بازار سرمایه با توضیح در مورد گروه پتروشیمی‌ها گفت:در گروه پتروشیمی ها پتروشیمی شازند سود هر سهم سال مالی جاری خود را 1239 ریال به ازای هر سهم پیش بینی نمود که از جمله خبرهای مهم این گروه میباشد همچنین نماد ها در این گروه عمدتا افت قیمت را تجربه کردند.

معاون مالی و اداری شرکت پارس نمودگر در ادامه در توضیح در مورد گروه خودروسازان اظهار داشت: خودروسازان در این هفته عمدتا افت قیمت را تجربه کردند به طوری که در ابتدای هفته شاهد صف فروش سایپا و سایپا دیزل بودیم.  شرکت مهندسي نصير ماشين(خنصیر)در جدیدترین گزارش خود سود  هر سهم شرکت را مبلغ 327 ریال پیش بینی نموده  است که از دیگر خبرهای مهم این گروه میباشد. 

وی در مورد تاثیر گروه انبوه سازی بر معاملات تالار بورس گفت:در گروه انبوه سازی در ابتدای هفته شاهد یکپارچه مثبت بودن نمادها و صف خرید اغلب نمادها در این گروه بودیم که این روند تا انتهای هفته ادامه یافت به طوری که شاهد صف خرید ثشاهد و همچنین روند صعودی نماد وساخت در این هفته بودیم.

گیوکی با اشاره به تاثیر گروه دارویی‌ها توضیح داد: گروه دارویی در ابتدای هفته معاملات  منفی بود و بیشتر نمادها کاهش قیمت را تجربه کردند. در انتهای هفته نیز شاهد معاملات کم حجم این گروه بودیم.

فعال بازار سرمایه در پایان در خصوص روند بازار سرمایه بیان کرد: با توجه به اتفاقاتی مانند بازگشت فعالان حقیقی، ارائه گزارشهای شش ماهه تقریبا متعادل  و ورود نقدینگی با شیب ملایم به بازار ، به نظر میرسد که بازار از رکود خارج شده و تا حدودی ثبات منطقی خود را به دست آورده  در چنین شرایطی که  سهام ها در کف قیمتی خود هستند شاید تشکیل سبدی ازاینگونه  سهام ها برای بلند مدت یکی از استراتژی های مناسب باشد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، ارزش ، سهم ، شاخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار