رویترز مدعی شد

به نظر می‌رسد ایران و آمریکا به طور ضمنی در جنگ با داعش با یکدیگر همکاری دارند!

خبرگزاری رویترز در گزارشی به قلم "آکی پریتز" و "فارس علی خان" تحت عنوان "ائتلاف نانوشته آمریکا و ایران بر ضد داعش" مدعی شد: واشنگتن و تهران اعلام کرده اند از یکدیگر بیزارند با این وجود ، به نظر می رسد به طور ضمنی در جنگ با داعش با یکدیگر همکاری دارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، رویترز نوشت: آیا چنین ائتلافی برای تضعیف و نابودی داعش به قدر کافی خوب به نظر می رسد؟ آیا واشنگتن به طور ضمنی با کشورها و سازمان هایی که خون آمریکا روی دستانشان است همکاری می‌کند؟ بنابراین، ائتلاف نانوشته آمریکا و ایران بر ضد داعش در واقع چطور به نظر می رسد.

رویترز افزود: علاوه بر این ، آموزش دهندگان ایران تحت فرماندهی سردار قاسم سلیمانی، نیروهای عراق و مبارزان کرد حمایت کردند و همگی آنها ، داعش را از شهر آمرلی عراق عقب راندند. با همه اینها به نظر می رسد دو کشور مایلند هر کدام راه خودشان را بروند و کاری به کار یکدیگر نداشته باشند.

رویترز از این همکاری به عنوان "سهیم شدن اطلاعات در سطح کم و با احتیاط" نام برده است.

گفتگو درباره مذاکرات هسته ای ایران : مقامات ایران و آمریکا به طور علنی تکذیب می کنند که دغدغه های مشترک بر سر داعش ، آنها را از مذاکرات در وین منحرف می کند.

"سوزان رایس" مشاور امنیت ملی آمریکا به تازگی تصریح کرد: ما با ایرانی‌ها هماهنگی یا رایزنی مستقیمی نداریم.

رویترز مدعی می‌شود اگر آمریکا و ایران ماه نوامبر به توافق هسته ای موفقیت آمیزی دست یابند، می‌توان شاهد رایزنی هایی درباره تلاش هایی بر ضد داعش بود.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار