کاهش سود خالص توتال در سه ماهه سوم

شرکت نفتي توتال فرانسه که هنوز از شوک مرگ ناگهاني کريستوف دو مارژري مدير عامل خود خارج نشده است، چهارشنبه نتايج عملکرد خود را در سه ماهه سوم سال 2014 را منتشر کرد که کاهش قابل توجهي را نسبت به دوره مشابه پارسال نشان مي دهد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از توتال اعلام کرد از ژوييه تا سپتامبر، سود خالص اين شرکت شش درصد کاهش يافت و به سه ميليارد و 460 ميليون دلار رسيد و حجم معاملات اين شرکت نيز دو درصد کاهش يافت و به 60 ميليارد و 360 ميليون دلار رسيد.

سود خالص تعديل شده اين شرکت (معياري که بازارها بسيار دنبال آن هستند و عوامل نوسان‌زا مانند تأثير ذخيره را شامل نمي شود) نيز دو درصد کاهش يافت و به سه ميليارد و 560 ميليون دلار رسيد که با اين وجود بالاتر از انتظارات تحليل‌گران بود.

اين عملکرد به ويژه از افزايش فعاليت پالايشگاهي که از بهبود نرخ حاشيه پالايش در اروپا بهره برد، ناشي مي شود. نرخ حاشيه پالايش در سه ماهه سوم سه برابر شد و از ده دلار و چهار سنت دلار در هر تن در دوره مشابه پارسال به 29 دلار و 90 سنت رسيد.

در عوض، توليد سوخت اين شرکت هشت درصد کاهش يافت و به 2ميليون و 122 هزار بشکه معادل نفت در روز رسيد که به طور عمده ناشي از انقضاي مجوز استخراج در امارات عربي متحده بود که استخراج از ميادين جديد مانند کلوو CLOV در آنگولا نتوانست آن را جبران کند.

پاتريک دو لا شوواردي‌ير مدير مالي توتال از عملکرد اين شرکت دفاع کرد و گفت با اين حال اين نتايج بهتر از سه ماهه قبلي است.

وي افزود اگرچه توليد نسبت به دوره مشابه پارسال کاهش داشته است اما افزايش سه درصدي را در مقايسه با سه ماهه دوم 2014 نشان مي دهد.

وي خاطر نشان کرد کاهش شديد بهاي نفت در هفته‌هاي اخير هنوز بر نتايج توتال تأثير نگذاشته است زيرا متوسط آن در سه ماهه سوم 102 دلار در هر بشکه بود، اما در سه ماهه چهارم تأثير خود را نشان خواهد داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: توتال ، فرانسه ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار