گيلان؛

توصیه های اورژانس به عزاداران حسینی

به مناسبت فراسیدن ماه محرم الحرام و تاسوعا و عاشورای حسینی برای کاهش مشکلات و حوادث احتمالی عزاداران و قشرهای مختلف مردم را به رعایت نکات ایمنی و بهداشتی فراخواند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان گیلان از آمادگی کامل 23 پایگاه شهری و 32 پایگاه جاده ای اورژانس برای امداد رسانی به شهروندان و عزاداران حسینی است خبرداد.

جمشید محمدی گفت : در هنگام بروز حادثه  حفظ خونسردی ، امدادرسانی به مصدومین و بیماران بسیار کمک کننده است .

وی افزود : دانستن نشانی دقیق محل حوادث و تعداد دقیق مصدومین وبیماران و اعلام آن به مرکز فوریت های پزشکی ،جلوگیری از ازدحام در اطراف محل حادثه، توجه بیشتر و مراقبت از سالخوردگان و کودکان در مکانهای تجمع عزاداری و تسهیل  در حرکت آمبولانس ها در پشت هیات های عزادار، از دیگر مواردی است که می تواند به نیازمندان به امدادهای اولیه ،  کمک کند. 

وی خاطر نشان کرد : توصیه می شود دسته های عزاداری در حین برگزاری مراسم به ویژه در ساعات پایانی شب و در کنار بیمارستان ها ، وضعیت بیماران و افراد مسن را در نظر داشته باشند. جمشیدی اظهارداشت : با رعایت نکات بهداشتی در طبخ  و نکات ایمنی در ارتباط با وسایل گرمایشی استاندارد می توان از بروز حوادث پیش بینی نشده جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: اورژانس ، امام حسین ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.