گروه قندی در بازار سرمایه؛

شفاف‌سازی تقاضای سهامداران در نرخ محصولات شیرینی در بورس

گروه قندی بازار طی چند ماه گذشته به واسطه عدم تعیین دقیق نرخ محصول در ستاد تنظیم بازار در ابهام به سر می‌برد و سهامداران این صنعت شیرین از مسئولان تقاضای رسیدگی فوری به مسئله قیمت‌گذاری دارند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، طی چند ماه گذشته سهامداران گروه قندی همانند صنعت پتروشیمی و پالایشی به واسطه عدم تعیین نرخ‌ها در ابهام به سر می‌برند، به طوری که جلسات بسیاری هم در این زمینه بین بخش خصوصی و دولت برگزار شده است.
 
در این خصوص بسیاری از سهامداران این صنعت شیرین تقاضای رسیدگی فوری مسئولان دولتی و نظارتی اقتصادی دارند، تا ابهام از این صنعت برداشته شود.
 
 مدیران شرکت‌های قندی معتقدند که افزایش قیمت چغندر قند و حقوق و دستمزد طی یک سال گذشته منجر به افزایش هزینه تمام شده تولید قند و شکر شده است و به همین جهت حاشیه سود در این صنعت تحت تأثیر قرار گرفته است.
 
اکنون شرکت‌های قندی محصولات خود را همچنان در انبارها نگه داشته و در انتظار اعلام قیمت از سوی ستاد تنظیم بازار یا دولت به تعزیرات هستند، تا محصول را بر اساس نرخ‌های جدید به بازار عرضه کنند.
 
بر اساس این گزارش، پیش از این هم دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر ایران گفته بود، قیمت چغندر قند سال گذشته کیلویی 165 تومان از کشاورزان خریداری می‌شد که این قیمت را امسال دولت 240 تومان اعلام کرده است؛ با توجه به این افزایش قیمت‌ها درخواست قیمت جدید متناسب با قیمت تمام شده کردیم که هنوز تصمیمی برای آن گرفته نشده است.
 
ابهامات در موضوع قیمت‌گذاری قند تا جایی افزایش یافته که دولت در برخی اظهارنظرها از قیمت‌های پایین‌تر از مورد انتظار این صنعت خبر می‌دهد، اما مدیران قندی همچنان بر روی افزایش قیمت متناسب با قیمت تمام شده تأکید دارند.
 
بر اساس این گزارش، طی چند ماه گذشته قیمت سهام قند و شکر در بورس با نوسان شدیدی مواجه شده و گاهی با انتشار اخبار و شایعات از سوی سایت‌های غیررسمی مثبت یا منفی می‌شود.
 
این گروه پرطرفدار بورسی سهامداران بسیار زیادی داشته که از دولت انتظار دارند، فورا نسبت به رفع ابهام این صنعت برای جلوگیری از زیان بیش‌تر موضع خود را اعلام کند.



انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، محصولات ، شیرینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار