اسلام آباد خواستار توقف حملات پهپادهای آمریکایی به خاک پاکستان شد

وزیر کشور پاکستان عصر سه شنبه در دیدار نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان، خواستار توقف حملات مرگبار پهپادهای آمریکایی به خاک کشورش شد.

به گزارش خبرنگار گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،" چودری نثار علی خان" در دیدار "دانیل فلدمن" در اسلام آباد گفت: آمریکا باید برای همیشه به حملات هواپیماهای بدون سرنشین خود به خاک پاکستان پایان دهد.

اسلام آباد در گذشته بارها اعلام کرده است که حملات پهپادهای آمریکایی به خاک پاکستان، نقض صریح حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور است.

فلدمن نیز در این دیدار گفت که در شرایط کنونی، تفاهم بهتری نسبت به گذشته میان واشنگتن و اسلام آباد وجود دارد.

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان در جریان سفر جاری خود به پاکستان، همچنین با «سرتاج عزیز» مشاور عالی نخست وزیر پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی دیدار کرد. دو طرف درباره روابط دو کشور ، تحولات افغانستان و دیگر تحولات مهم منطقه گفت و گو کردند.

قرارداد امنیتی میان آمریکا و افغانستان که اخیرا میان واشنگتن و دولت جدید کابل امضا شده است، یکی از مهم ترین موضوعات گفت و گو در دیدارهای روز سه شنبه فلدمن در اسلام آباد بود.

پاکستان رسما از قرارداد امنیتی میان افغانستان و آمریکا حمایت کرده و قرار است اشرف غنی احمد زی رییس جمهوری جدید افغانستان، بنا به دعوت رسمی دولت پاکستان، در آینده نزدیک به اسلام آباد سفر کند.

از طرفی نیز "راحیل شریف" فرمانده ارتش پاکستان طی هفته های آینده برای دیدار با عالی ترین مقامات نظامی و دفاعی آمریکا، راهی واشنگتن خواهد شد.

کارشناسان معتقدند سفر راحیل شریف به واشنگتن اگرچه با هدف گسترش همکاری های نظامی پاکستان و آمریکا انجام خواهد شد، اما چندان هم بی ربط به قرارداد امنیتی میان کابل و واشنگتن، به عنوان قرارداد زمینه ساز ادامه حضور نیروهای بیگانه در افغانستان نیست.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.